Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Kuidas kasvatada müüki e-poes laoteenuse abil?

Copy
Artikli foto
Foto: Kolimisrõõm

E-kaubandus on olnud alates koroona piirangute algusest pidevas tõusus. Eesti E-kaubanduse liidu andmetel 2022. aastal oli e-kaubanduse käive Eestis 3,54 miljardit eurot (Eesti Panga andmetel), mis tähendab üle miljardi euro ehk 34% kasvu võrreldes 2021.aastaga.

Eesti inimeste teadlikkus ja usaldus e-poodide vastu on märgatavalt suurenenud. Üha enam tellitakse kaupasid kulleriga koju või endale lähimasse pakiautomaati.

Laoteenuse sisseost on e-poe kasvu heaks eelduseks

Nõudlus mõne toote järgi võib kasvada hüppeliselt loetud tundidega. Meenutame näiteks eelmise aasta sügist, kus telepöördumises esines murettekitava avaldusega peaminister Kaja Kallas. Sel hetkel oli väga aktuaalne teema elektrihind ning energiakriis tulenevalt idanaabri agressioonist Ukraina vastu.

Peaminister soovitas talvel valmis olla pikemateks elektrikatkestusteks. Kaubanduses tähendas see loomulikult elektrigeneraatorite nõudluse plahvatusliku kasvu. Generaator, mis oli just saadaval, müüdi ühe tunniga laost tühjaks või kerkis toote hind kahe-kolmekordseks.

Hea õppimise koht on siin eelkõige alustavatele e-poodidele, kes ei soovi hoida suurt laovaru või lasevad toote saata otse tootjalt välismaal, mis muidugi pikendab oluliselt tarneaega. Selleks, et olla valmis kiireks laienemiseks või tootesortimendi laovaru suurendamiseks, tuleb appi laoteenus.

Komplekteerimine säästab aega ja raha

Kauba vastuvõtmine ja selle komplekteerimine lõpptarbijale nõuab hoolikat kontrolli, pakendamist ja organiseeritust. Jälgida tuleb pidevalt ka laoseisu ning üles seada laoprogramm, mis võimaldab jälgida reaalajas laojääki ning annab läbi e-poe integratsiooni vajaliku sisendi kliendile saadetise komplekteerimiseks.

Kui kaup on transpordiks nõuetekohaselt pakendatud, sildistatud, skanneeritud, on vajalik ka logistiline pool planeerida.

Isegi, kui logistikateenus on sisse ostetud, ehk “viimase miili” tarne toimub läbi mõne logistikateenuse pakkuja, siis eeldab transpordifirma kauba pealekorjeks informatsiooni ja ettevalmistust - lepingut, toote nõuetekohast pakendamist, sildistamist pealekorje kellaaega, kauba võimalikult täpset mahtu jne.

Kõik see võib e-poe omanikule olla paras peavalu nii aja, -kui finantsressursi poolelt, eriti kui puudub varasem kogemus ning pole ka täiendavat personali, kes sellega tegeleks.

Siin saab oma kogemuse ja professionaalse personaliga pakkuda tuge laoteenuse pakkuja.

Laoteenuse hind

Laoteenuse hind on väga individuaalne ning sõltub suuresti e-poe vajadustest, kaubamahust ja toodete eripäradest.

Laoteenuse pakkujat huvitab personaalse hinnapakkumise tegemisel kindlasti, et kui suurt pinda e-poe kaup laos võtab, kauba vastuvõtmisele, kontrollile ja markeerimisele kuluv aeg, kauba väljastamisele, dokumenteerimisele ja muudele võimalikele lisateenuste puhul kuluv aeg.

Kindlasti tasuks mõelda ka e-poe pikematele eesmärkidele. Kui lähiajal on plaanis teha turundus -ja sooduskampaaniaid, siis võib eeldada ka tellimuste kasvu ning hea on enda laovaru sellisteks perioodideks valmis panna ning loomulikult kooskõlastada see enda laoteenuse ja logistikateenuse pakkujaga.

Laoteenuse pakkuja eelised

  • Pole vajadust ise ladu rentida.

  • Laoteenuse sisseostmine on heaks eelduseks äri laiendamisel.

  • E-poe omanikul on rohkem aega tegeleda e-poe kasvatamise ja arendamisega, lao -ja logistikateenustega ei pea pead vaevama.

  • Kauba vastuvõtmist, kontrolli ja komplekteerimist teostavad enda valdkonna professionaalid, kes omavad antud valdkonnas kogemust. Pole vajadust endal ettevõtjana täiendava personali värbamiseks.

  • Pole vajadust tehniliste süsteemide kulukaks soetamiseks ega integreerimiseks. Enamikel laoteenuse pakkujatel on endal toimiv ja vastavalt kliendi vajadustele arendatud laoprogrammid ja süsteemid. Klient ei pea ka muretsema pakkevahendite ega logistikateenuste olemasolu pärast.

Copy
Tagasi üles