Eesti inimeste teadlikkus ja usaldus e-poodide vastu on märgatavalt suurenenud. Üha enam tellitakse kaupasid kulleriga koju või endale lähimasse pakiautomaati.
Laoteenuse sisseost on e-poe kasvu heaks eelduseks
Nõudlus mõne toote järgi võib kasvada hüppeliselt loetud tundidega. Meenutame näiteks eelmise aasta sügist, kus telepöördumises esines murettekitava avaldusega peaminister Kaja Kallas. Sel hetkel oli väga aktuaalne teema elektrihind ning energiakriis tulenevalt idanaabri agressioonist Ukraina vastu.
Peaminister soovitas talvel valmis olla pikemateks elektrikatkestusteks. Kaubanduses tähendas see loomulikult elektrigeneraatorite nõudluse plahvatusliku kasvu. Generaator, mis oli just saadaval, müüdi ühe tunniga laost tühjaks või kerkis toote hind kahe-kolmekordseks.
Hea õppimise koht on siin eelkõige alustavatele e-poodidele, kes ei soovi hoida suurt laovaru või lasevad toote saata otse tootjalt välismaal, mis muidugi pikendab oluliselt tarneaega. Selleks, et olla valmis kiireks laienemiseks või tootesortimendi laovaru suurendamiseks, tuleb appi laoteenus.
Komplekteerimine säästab aega ja raha
Kauba vastuvõtmine ja selle komplekteerimine lõpptarbijale nõuab hoolikat kontrolli, pakendamist ja organiseeritust. Jälgida tuleb pidevalt ka laoseisu ning üles seada laoprogramm, mis võimaldab jälgida reaalajas laojääki ning annab läbi e-poe integratsiooni vajaliku sisendi kliendile saadetise komplekteerimiseks.
Kui kaup on transpordiks nõuetekohaselt pakendatud, sildistatud, skanneeritud, on vajalik ka logistiline pool planeerida.
Isegi, kui logistikateenus on sisse ostetud, ehk “viimase miili” tarne toimub läbi mõne logistikateenuse pakkuja, siis eeldab transpordifirma kauba pealekorjeks informatsiooni ja ettevalmistust - lepingut, toote nõuetekohast pakendamist, sildistamist pealekorje kellaaega, kauba võimalikult täpset mahtu jne.