Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Säh sulle rohepööret! Vallad eelistavad lagunevate elektriautode asemele sisepõlemismootoriga masinaid (9)

Copy
Tartu sotsiaalabiosakonna vanad elektriautod on jõudnud otsaga Tartu rakenduslikku kolledžisse, kus neist on saanud õppevahendid.
Tartu sotsiaalabiosakonna vanad elektriautod on jõudnud otsaga Tartu rakenduslikku kolledžisse, kus neist on saanud õppevahendid. Foto: Margus Ansu

Juba sügisest saadik seisab Lõuna-Eesti Rõuge valla üks neljast elektriautost Võrus töökojas ja ootab doonorit ehk teist samasugust, oma aja ära elanud masinat, millelt saaks võtta vajaminev käiguosa, mida uuena pole õnnestunud kusagilt leida – ja isegi kui leiaks, maksaks see 1300 eurot.

«Elektriautode taastamine ja remont on ebamõistlikult kallis,» tõdeb valla teedespetsialist Urmas Kuldmaa.

Viimasel ajal on üle Eesti üha sagedamini leidnud oma otsa paljud teisedki sinivalgekirjud Mitsubishi i-MiEVid, milliseid sotsiaalministeerium ostis ligi tosin aastat tagasi riigi saastekvootide müügi raha eest ühtekokku 507. Need 29 900 eurot maksnud autod läksid enamasti sotsiaaltöötajate käsutusse.

Nüüd ilmnevad järjest probleemid. Poolt tosinat automarki esindavasse Topautosse, kelle kätte läks sellest aastast ka Mitsubishide hooldus, veeti tänavu kolme esimese kuuga kogu Eestist kolmteist Mitsubishi elektriautot, mille eluiga on jõudmas lõpule. Topauto järelteenindusjuhi Aivar Kägu sõnul esineb neil palju elektroonikamuresid, kuid suurim probleem on rooste, mis on mädandanud ka akukinnitused, nii et varsti pole võimalik neid autosid enam kasutadagi. «Meie töömehed kiruvad, et kui on vaja kuskilt mingit polti keerata, murduvad need puruks,» ütleb ta.

Tagasi üles