Politsei algatas eile järjekordse kelmusjuhtumi uurimise, kus kannatajaks on Pirital elav mees, kelle arvelt liikus tundmatule Suurbritannia kontole 25 874 eurot.
Järjekordne kelmuseohver jäi ilma kümnetest tuhandetest eurodest
Korrakaitsjate poole pöördus Pirital elav 44-aastane mees, kes sai telefonikõne «politseitöötajalt», kes teatas talle, et keegi soovib tema nimel laenu võtta, vahendas politsei- ja piirivalveamet (PPA).
Seejärel ühendati kõne väidetava LHV panga töötajaga, kes palus teha koostööd pangakonto kaitsmiseks. Selleks pidi mees edastama internetipanga kasutajatunnuse ning kinnitama tehingud Mobiil-ID PIN-koodidega.
Hiljem selgus, et mehe LHV pangakontolt kanti 25 874 eurot tundmatutele Suurbritannia pangakontodele.
Kelmid on muutunud väga aktiivseks
Selle aasta esimese kolme kuuga on Eestis langenud petukõnede ohvriks 143 inimest, kes on PPA andmeil kandnud kokku üle 1,5 miljoni euro kahju.
Kelmide ohvriks langemist saab vältida – ei jaga teistele oma Smart-ID, Mobiil-ID ega ID-kaardi paroole ega sisesta neid kellegi teise palvel.
Põhja prefektuuri kriminaalbüroo juhi Urmet Tambre sõnul on olukord muret tekitav, sest inimesed kaotavad kelmidele järjest rohkem raha.
«Selle aasta algusest on kelmid muutunud väga aktiivseks ja kasutavad üha keerulisemaid võtteid inimestelt raha väljapetmisel. Kelmide ohvriks langemist saab aga vältida – ei jaga teistele oma Smart-ID, Mobiil-ID ega ID-kaardi paroole ega sisesta neid kellegi teise palvel. Tuletan meelde, et PIN2 on digitaalne allkiri ja see on sama, kui panna allkiri paberile,» toonitas Tambre.
Kelmid helistavad korrakaitsjate sõnul erinevatel ettekäänetel väidetavalt migratsiooniametist, pangast või politseist, et kätte saada inimeste isiklikke andmeid ja PIN-koode, millega nad paraku saavad ka täieliku ligipääsu pangakontodele.