Mida lähemale üldvalimised jõuavad, seda rohkem tõusevad erakonnad ajakirjanduse tähelepanu tulipunkti. Eriti kui erakonnal on võimalus pääseda üle riigikogu lävepaku. Seda ilmestab tõsiasi, et eelmise nädalaga suutsid kasvatada enda nähtavust kõik valimistel osalevad erakonnad.
Kuid taas ei saa me üle ega ümber EKREst, kes on jätkuvalt kõige teravama meediapilgu all. Kui 30. jaanuarist kuni 12. veebruarini suutsid rahvuskonservatiivid kampaaniaga kasvatada nii meediakajastuste hulka, defineerida ära valimiste peateemad ja kindlustada ka prognoositavat toetust reitingutes, siis eelmisel nädalal võtsid asjad pöörde selgelt halvemuse poole.
Eesti elanike seas ühe enim usaldatud institutsiooni Kaitseväega otsesesse sõnasõtta astumine on vähendanud nii EKRE kandidaatide kui ka erakonna toetust. Seda näitavad ERRi Kantar Emori ja Ühiskonnauuringute Instituudi Norstati küsitlused. Ühtlasi näitab julgeolekupoliitika selge kasv, et ka EKRE konkurendid tajusid ära soodsa momendi rivaali nõrgestamiseks. Seda eriti paremtiival.
Eelmise nädala lõpp andis EKRE rivaalidele teisegi kondi, mida järada. Nimelt kirjutas Politico loo Venemaa kuulsaima eraarmee Wagneri tõusust. Loos mainiti, et Wagneri juht Jevgeni Prigožini soovis 2019. aasta üldvalimiste eel EKRE abil kõigutada sotsiaalmeedias nii Kaja Kallase, president Kersti Kaljulaidi kui ka Euroopa Liidu toetust.
EKRE juhtkonna sõnul on tegemist libauudisega, mida nad isegi ei soostu kommenteerima. Moonika Helme suisa väitis, et Politico loos isegi ei mainita EKREt. Välismeediast tulnud ootamatu mainelöögi mõju alles hakkab tõenäoliselt avalduma, sest lugu on läinud nii-öelda suure kella külge sotsiaalmeedias, kuid võtab alles üles tuure tavameedias.