Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Kuidas TikToki abil lapsed liikuma saada?

Copy
Liikumismängude autor Siim Tõnisson auhinda vastu võttes.
Liikumismängude autor Siim Tõnisson auhinda vastu võttes. Foto: Ergo

Liikumismängud on liikumisõpetaja Siim Tõnissoni poolt loodud sotsiaalmeediakonto, mis paneb lapsed läbi lõbusate sotsiaalmeediatrendide sporti tegema.

Juba teist aastat järjest otsisid ERGO kindlustus ja Postimees silmapaistvat ennetustegu ehk tublisid tegijaid, üksikisikuid ja organisatsioone, kes on teinud midagi ennetavat selle nimel, et meil kõigil oleks turvalisem elada. 2022. aasta ennetustegudest andis teada rahvas ning kümme eriilmelist ennetustegu valis detsembrikuus välja ERGO kindlustus ja Postimees, kelle seast lõpliku otsuse, kes pälvis Aasta Ennetusteo tiitli, tegi samuti rahvas.

Hääletada sai 9. jaanuarist 12. veebruarini selleks eraldi loodud veebilehel ennetustegu.ee, kus on nomineeritud lood lugemiseks üleval. Ülekaalukalt enim hääli kogus noori liikuma inspireeriv sotsiaalmeediakonto Liikumismängud, esikolmikusse mahtusid veel Sumena ja Lennusulps. Eelmisel aastal võitis samal konkursil peaauhinna puhta toidu eest võitlev sotsiaalmeedia kanal Fuudish.

Liikumismängud konto taga on Klooga ja Lehola Kooli liikumisõpetaja Siim Tõnisson, kelle soov oli luua andmebaas, kust õpilased ja kehalise kasvatuse õpetajad saaksid inspiratsiooni ja ideid, kuidas teha liikumistunnid noorte jaoks mitmekülgsemaks ja põnevamaks.

Õpetaja, palun teeme tiktokki!

Liikumismängud konto on leitav nii Instagrami kui TikToki platvormilt. Igas postitatud videos näitab Tõnisson harjutuse ette ja selgitab, kuidas seda teha ning milleks see kasulik on. „Eesmärgiks oli luua kasuliku ja kaasahaarava sisuga andmebaas ning viia see piltlikult öeldes otse noorte nina alla ehk sinna, kus noored tänapäeval aega veedavad – sotsiaalmeediasse,“ lisas ta.

Kontot luues tekitas ainuüksi konto nimi inimestes huvi. Nimelt tekkisid Tõnissoni sõnul esimesed jälgijad juba konto nime ja tutvustuse kirjutamisel. Tänaseks on Liikumismängude kontost kasvanud välja mahukas mängude andmebaas, millel on tuhandeid jälgijaid ja mis motiveerib lapsi liikuma ka väljaspool liikumisõpetust. Tunni lõppedes ei taha lapsed Tõnissoni tunnist kuidagi ära minna ja vahetundides on õpilastest lausa järjekord ukse taga, kes kõik soovivad koos õpetajaga tiktokke teha.

Kehalise kasvatuse tunnid muutuvad mängulisemateks.
Kehalise kasvatuse tunnid muutuvad mängulisemateks. Foto: Liikumismängud

Kehaline kasvatus ei keskendu enam sooritusele

Selle asemel, et tabeli järgi laste sooritusi hinnata, asendub klassikaline kehaline kasvatus koolides järkjärgult liikumisõpetusega, mis tutvustab tervislikku elustiili laialdasemalt ja motiveerib lapsi liikuma.

Uuendus annab kehalise kasvatuse õpetajatele vabamad käed ja võimaluse, numbrite tagaajamise asemel, erinevate spordialadega läbi lõbusate mängude tutvust teha. „Näiteks on paljudel pärast koolipõlves ettenähtud suusaringide nühkimist suusaisu täielikult ka täiskasvanuna veel kadunud. Selle asemel saavad täna lapsed suusatehnika omandada näiteks läbi jäätise püüdmise või suusakulli mängimise, säilitades samal ajal ka isu konkreetse spordiala järele,“ lisas Tõnisson.

Aasta ennetuseteo võitja pälvib ERGO kindlustuselt 3000-eurose preemia. Tõnissoni sõnul ta veel kaalub, kas kasutada auhinnaraha kodulehe loomiseks ja arendamiseks, et muuta andmebaas veelgi mugavamaks ja kasutajasõbralikumaks või parandada videode kvaliteeti, soetades uue kaamera.

Tõnissoni suureks sooviks on liikumispisikut ka teistesse koolidesse viia, mistõttu on alustatud erinevate koolitustega, mis tutvustavad, kuidas liikumisharjumusi lapsesõbralikumalt luua. Tõnisson ei välista ühel hetkel ka raamatu väljaandmist.

Vaata videost, kuidas reageeris Liikumismängude looja Siim Tõnisson võidust kuuldes ning millist kiiret mängu soovitas ta kontoriinimestele.

PARIM HEATEGU ON ENNETUSTEGU!

ERGO eestvedamisel ellu kutsutud Aasta Ennetusteo konkursi eesmärk on pöörata tähelepanu ennetustegevuse ja –mõtteviisi olulisusele ning tõsta esile ühinguid või inimesi, kes aitavad suuremaid kahjusid ära hoida ja seeläbi paremat ühiskonda luua.

Ennetusteo konkursi idee kasvas välja ERGO igapäevasest tööst kliendikahjude ennetamisel, kust tekkis soov ennetusele suunatud mõtteviisi ühiskonnas laiemalt esile tuua. „Kindlustuse eesmärk on aidata inimesi, kui õnnetused on juba juhtunud, kuid samapalju peame oma kohuseks panustada kahjuennetusse, et meist keegi ei peaks tegelema tagajärgedega,“ lisas ERGO kommunikatsiooni-, kliendisuhete ja turundusosakonna juht Helena Hyldahl.

Aasta Ennetusteo konkursi lõppvoorus osales (juhuslikus järjekorras): meeleolu parandamise e-kursus, liikumismängude sotsiaalmeedia konto, energia teekaart, joobes juhtimise vastane kampaania, virtuaalne kool, koolitoitlustaja loosiratas, toidupäästmise pood, teadveloleku harjutused, ohutusõppus ÄKK ja talisupluse edendamine.

Tutvu kõigi ennetustegudega lähemalt www.ennetustegu.ee

Copy
Tagasi üles