Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Tehtud! 12 aasta pärast ei tohi Euroopas enam uusi bensiini- ja diiselautosid müüa (22)

Copy
Škoda Tallinna esinduse tegevjuht Toomas Kuusk nendib, et Eestis on elektriautode defitsiit ja maha müüakse kõik, mis siia saabub.
Škoda Tallinna esinduse tegevjuht Toomas Kuusk nendib, et Eestis on elektriautode defitsiit ja maha müüakse kõik, mis siia saabub. Foto: Eero Vabamägi

Europarlament hääletas üleeile, et aastast 2035 ei tohi Euroopas enam müüa sisepõlemismootoriga uusi autosid, see tähendab bensiini- ja diiselsõidukeid.

Otsus oli oodatav (kuigi enamik Euroopa Rahvapartei liikmeid hääletas vastu), Euroopa Komisjon oli juba varem andnud heakskiidu, Euroopa riikide saadikud olid samuti nõustunud ja nüüd on vaja veel Euroopa Liidu Nõukogu allkirja. Küll tuleb ka see.

Otsusel on kaks dimensiooni. Üks on poliitiline. Teine tehniline ehk mis täpselt juhtuma hakkab, kuidas areneb tehnoloogia ja kuidas kohaneb turg.

Poliitilise poole pealt: kui keegi ajaloolane peaks kunagi tulevikus uurima, kuidas toimus Eestis bensiini- ja diiselmootoriga autode keelustamine, milline oli poliitiline debatt, poolt- ja vastuargumendid, tuleks uurimus väga lühike. Kõigepealt, Euroopa Komisjon tegi ettepaneku juulis 2021, sama aasta novembris kiitis Eesti valitsus kabinetinõupidamisel asja heaks (tollal oli peaminister Kaja Kallas (RE) ja keskkonnaminister Erki Savisaar (KE)) ning jaanuaris 2022, pärast paaritunnist arutelu, andis õnnistuse riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjon (ELAK).

Tagasi üles