Rus.Postimees toimetusega võttis ühendust kolmeaastase poisi ema Olena, kes väidab, et puuduva eesti keele oskuse tõttu hakati teda halvasti kohtlema ja veenma, et laps tuleks panna arenguprobleemidega laste rühma. Lasteaed ja Tallinna haridusamet eitavad survet vanematele, kuid usuvad, et lapsel oleks erirühmas tõesti parem.
Tellijale
Autist või kakskeelne: ema sõnul taheti tema laps saata erirühma, kuna ta ei osanud eesti keelt (1)
Mullu sügisel viis Olena oma lapse eestikeelsesse Tallinna Laagna lasteaed-põhikooli. Tema sõnul ei olnud algul lasteaiaga probleeme ja isegi arenguvestlusel õpetajaga ei räägitud lapse eestikeelse kõne arengu teemast. Peagi hakkasid aga ilmnema esimesed ohumärgid.
Olena sõnul hakati talle kooliaasta lõpus vihjama, et hea oleks küsida nõu Rajaleidja keskusest (üleriigiline võrgustik, mis pakub tasuta haridusalast nõustamist, sh koolivälist nõustamiskomisjoni). Ta on seisukohal, et õpetaja ei selgitanud tegelikult, miks just sinna peab pöörduma, vaid selle asemel lihtsalt lõpetas tere ütlemise.