Otsides eakale emale, isale või vanavanematele hooldajat, on murekohaks ka usaldus. Kuidas olla kindel, et hooldaja on usaldusväärne ning lähedane heades kätes? Koduhoolduse puhul esimene kartus on varalise kahju tekkimine, hooldekodu puhul lähedase tervis ja heaolu. Estkeer on välja töötamas Eestis ainulaadset digitaalset platvormi, mis annab kliendile kindlustunde, et kõik vajalikud toimingud on tehtud ja tema usaldust pole kuritarvitatud.
Estkeeri uus digilahendus suurendab usaldust koduhoolduses
Eakate, erivajadustega laste ja täiskasvanute igapäevaelu toetavaid teenuseid pakkuva Estkeeri tegevjuhi Sander Sassi sõnul moodustab nende äris lõviosa usalduse müük. “Meie äris põhineb tunnetuslikult 40 protsenti usalduse müügil,” räägib ta. “Klient, kes otsib lähedasele hooldajat või tugiteenuste osutajat, peab tundma, et saab usaldada nii kodu kui ka lähedase kindlatesse kätesse.”
Estkeer on oma koduhooldusteenused välja töötanud nii, et lähedased on kaasatud ja informatsioon kättesaadav. Selleks täidavad hooldajad hoolduspäevikut ning lähedane saab vahetut tagasisidet. Lisaks tagab kindlustunde ka omavahel sõlmitud leping, millega asutus võtab vastutuse. Inimest kuulutuste kaudu ise otsides seda kindlust ei taga ja nii võibki leida hoopis hundi lambanahas.
Hooldekodude puhul on meedias palju kõlapinda saanud eakate tervislik heaolu või nende väärkohtlemine. Estkeeri puhul on tegevused läbipaistvad ning lähedane saab protsessi üsna pea veelgi paremini jälgida. Innovaatilise ettevõttena hakkas Estkeer välja töötama digitaalselt platvormi, kus on kõik hooldajate sammud digitaalselt jälgitavad ja ajaliselt tagasivõetavad. “Kui kliendil peaks tekkima kahtlus näiteks oma hooldatava koduvõtme kasutamise või kodus liikumiste kohta, esitab ta päringu, nägemaks, kes ja kunas on kodu külastanud,” toob Sander Sassi näite, lisades, et digilahendus pakub kliendile turvatunde, et tema vara ei kuritarvitata.
Usaldus on võitmiseks
Estkeeri kodulehel on kõik töötajad pildis ja sõnas esindatud. Ikka selleks, et kliendid, kes alles mõtlevad koduhoolduse peale, saaks ettekujutuse nii inimestest kui ka nende loomusest. Võib olla on kellelgi sama hobi või oskab töötaja just tellijale sobivat suhtluskeelt. Info jagamise ja oma ettevõtte tegevuse jagamiseks on kodulehel ka blogi, kus kajastatakse nii uudiseid kui ka kliendijuhtumeid.
Hooldaja Riina on Estkeeris töötanud üle kahe aasta. Klientide usaldusest ja selle võitmisest on tal võtta nii mõnigi näide.
"Tegelikult saab koduhoolduses meid ju igaüks testida. Mõned on seda ka teinud ja õnneks oleme testid siiamaani ilusti läbinud! Loomulikult saan inimesest aru – oleme tema jaoks ju täiesti võõrad, keda peab oma koju ja endale ligi laskma," tõdeb Riina “ Kõik ei katseta ka, eks ikka ole neid, kes heast südamest tahavad midagi vastu anda.
Riina lisab, et raha hooldajad vastu ei võta. “Kuid eaka kliendi enda kootud salli olen küll vastu võtnud ja see tegi ka eakale suurt rõõmu!" tunnistab ta. "Kui aga rääkida testimisest, siis paar eredamat seika on küll meeles. See oli alguses, kui poes käisime kliendi raha eest ja tõime kauba koos tšeki ja järelejäänud rahaga. Ühel korral paluti poest tuua leib ja sai ning anti 50 € ütlusega, et ülejäänud võib endale võtta. Loomulikult tõin ma kliendile leiva, saia, poetšeki ja raha. Peale seda muutus klient, kes oli kinnine ja napisõnaline avatumaks ning sõbralikumaks. Kuid sel viisil poes käimine oli meil vaid lühikest aega ning praegu käime kliendile kaupa ostmas asutuse pangakaardiga ning ostude eest
tasub klient kuu lõpus koondarvega", räägib Riina. "Ega siis ainult raha või asjadega ei testita, ikka teadmistega ka” muigab ta. “Küll on tahetud teada raamatute autoreid, nagu näiteks “Sõda ja rahu”, “Nipernaadi”, “Tõde ja õigus”, või teadmisi ajaloo suursündmustest. Eks inimesed tahavad teada, kellega tegu ja kui eksami läbid, siis oled neile kui vana sõber.”
Estkeeri digilahendus loob teenusest ülevaate
Sander Sassi ei teinud saladust, et hooldusäris võivad sageli tekkida usalduskriisid, kuna tõsisemate terviseprobleemidega eakad ei pruugi enam adekvaatselt tajuda ümbritsevat ning seetõttu teevad hooldajatele asjatuid etteheiteid. Arendatav digiplatvorm peaks taolisi sõna-sõna vastu olukordi aitama lahendada.
Estkeeril on kogemus vahejuhtumist, kus klient väitis, et keegi oli käinud korteris ning valanud intensiivse lõhnaga kemikaali põrandale. Järgmisel päeval kontrollima minnes oli korter puhas ning haisu ka ei olnud. Lugu oli vastuoluline ja väiteid kontrollida võimatu. “Kuna arvestatav hulk kliente või nende lähedasi on dementsuse äärel, on eriti oluline, et oleks logi, kus vajadusel saaksime kõiki hooldajate samme jälgida. Igal lool on kaks poolt ning platvorm võimaldab ettevõttel lisaks kliendile kaitsta ka oma töötajaid,” ütles ta. “Meil on juba praegu autodel GPS seade, töötajad saavad tööruumidesse uksekaardiga ning maja koridoris on valvekaamera, et vajadusel teatud ajal töötajate liikumisi fikseerida!”.
Tulevikus peab platvorm tagama hooldaja sammude digitaalse jälgitavuse ka ilma päringuta, see tähendab hooldatava lähedased saavad platvormile sisse logides näha kõiki hooldaja samme. Sander Sassi möönis, et hooldusäris jääb mingi hall ala alati, kuid Estkeer tegutseb selle nimel, et viia see miinimumini, mis eristabki ettevõtet konkurentidest. Ettevõte on alustanud usalduse loomist juba töötaja valikul, kuna ettevõtte töötajad läbivad põhjaliku taustakontrolli. “Otsides näiteks hooldajat oma lähedasele, ei saa alati kindel olla, kas teenuse pakkuja on usaldusväärne ja mis motiiv tal päriselt on,” lisas ta.
Enne hooldaja tööle asumist lepitakse Estkeeris kokku kõik kodukülastust puudutavad detailid. Kliendil on ka omapoolne vastutus – näiteks sularaha ja väärisesemed peavad olema kindlasse kohta ära pandud. Samuti peab klient esimesel võimalusel teavitama klienditeenindust probleemide tekkimisest, sest mida varem teatada võimalikust probleemist, seda kergem on leida ka lahendus. Ettevõttes on kontrollitavuse mõttes rahaline arveldamine ainult arvete alusel ja sularahas maksmist ei toimu. “Alguses oli lühikest aega, kuid kliendi vaatest aja ja rahalise ressursi mõttes oli mõistlik kasutusele võtta pangakaart. Kui klient soovib, et hooldaja käiks ka poes ja tooks vajaminevaid asju, lisatakse seegi kulu hiljem arvele ning mingit sularahaga arveldamist ei toimu!” sõnab Sander Sassi, kelle sõnul toob elanikkonna vananemine kaasa suurenenud vajaduse vastavate teenuste järgi.
Estkeeri on koondatud kõik eakate, erivajadustega laste ja täiskasvanute igapäevaelu toetavad ja abistavad teenused. Teenusele saabuval kliendil on soovi korral võimalik saada tasuta koduõe tervisekontroll, mille andmed sisestatakse patsiendi digilukku ning vajadusel tehakse koostööd pere- ja raviarstidega. Koduhooldus aitab abivajajal iseseisvalt ja pikemalt oma kodus elada! Estkeeri väljakutseteenus ehk sotsiaalkiirabi aitab abivajajat ootamatu hooldusvajaduse korral.
Teenuste osutamise piirkonnad: Tartu, Tallinn ja nende lähiümbrus
Võta ühendust:info@estkeer.eeTartu, Ringtee 25Tel: +372 59816732Tallinn, Laki põik 2Tel: +372 56610526Sotsiaalmeedias leitav Facebook Estkeer OÜ, Instagramis @estkeer, YouTube Estkeer, Estkeeri podcasti saade TerviseTasku Spotify’s ja YouTube'i kanalil.