Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Loovkampaania, mis sündis karmist liiklusõnnetusest

Copy
Artikli foto
Foto: Nobel Digital

2022. aasta kevadel ilmusid tänavatele mänguliste sõnumite ja visuaalidega plakatid, mille eesmärk oli teadvustada tõsiseid tagajärgi, mis võivad kaasneda joobes juhtimisega.

Kampaania visuaalidel võis kohata erinevaid sõnumeid, nagu näiteks «Enne happy, siis häbi» ja «Enne jommis, siis lömmis», mis juhtisid tähelepanu purjus juhtimise erinevatele pooltele – üks hetk lahutab inimene sõpradega meelt ning joob paar õlut, teine hetk on agoonias, sest ta põhjustas õnnetuse ning ta peab nüüd tagajärgedega elama.

Kampaania eestvedaja, Nobel Digitali loovjuht Kadi Abe, on mitmel korral sattunud õnnetusse, mille põhjustas joobes juht. «Sõitsin abikaasa ja kahe lapsega Pärnusse ning järsku ilmus kõrvalteelt meile ette masin, mida juhtis purjus nooruk. Lisaks sellele, et meil endal käis elu silme eest läbi, sai kustumatu trauma ka joobes juht ise,» rõhutas Abe.

Lisaks elu või vangistusega riskimisele, peab õnnetuse põhjustanud juht ka avariisse sattunud autode remondikulud katma. «Isegi kõige väiksemate plekimõlkimiste kahjusummad ulatuvad reeglina paarituhande euroni – ekstreemsematel juhtudel jääb joobega juht võlga maksma oma elupäevadeni lõpuni,» lisas Abe. «Näiteks maksab paar aastat tagasi rongile külje pealt sisse sõitnud veokijuht tekitatud 2,4 miljoni euro suurust kogukahju igakuiste maksetena tagasi kogu oma alles jäänud elu.»

Transpordiameti uuringud näitavad, et kui autojuht istub rooli väikse joobega, nt 0,5 promilli, suureneb tõenäosus sattuda surmaga lõppevasse liiklusõnnetusse võrreldes kaine juhiga viis korda ja sellest hoolimata liikleb Eesti teedel iga päev 1000–4000 joobes juhti.

Nobel Digitali ja Eesti ettevõtete initsiatiivil valminud sotsiaalkampaania aitas kaasa liiklusohutuse parendamisele ja ohutumaks muutmisele, kogukonna ohutusalase teadlikkuse tõusule ja pälvis ka transpordiameti aasta ohutussündmuse tiitli.

Rohkem infot leiad: https://turundajateliit.ee/case-study-kuidas-sundis-karmist-liiklusonnetusest-kampaania/

Tutvu ka teiste ERGO aasta ennetusteo 2022 kandidaatidega aadressil www.ennetustegu.ee ja vali oma lemmik. Kõigi hääletanute vahel loositakse välja mitmeid auhindu!

Copy
Tagasi üles