Tallinna trammi- ja trollibussikoondise (TTTK) juhid saavad alles neljapäeva, 8. märtsi varahommikul teada, kui palju juhte osaleb 22 tunni pikkuses toetusstreigis ning liinile ei lähe.
Alles streigipäeval selgub, kui palju tramme-trolle ei sõida
TTTK juhatuse esimehe Toomas Sepa sõnul sai ta eelmisel reedel Eesti transpordi- ja teetöötajate ametiühingu (ETTA) juhatuse esimehe Peep Petersoni allkirjaga teate, et 8. märtsi kella neljast hommikul kuni 9. märtsi kella kaheni hommikul toimub TTTKs toetusstreik.
«Ametiühingud on küll teatanud, et hoiatusstreik toimub, kuid nüüd peab iga trolli- ja trammijuht ise tegema otsuse, kas ta osaleb streigis või mitte,» ütles Sepp. «Selleks on neil aega hiljemalt neljapäeva hommikul kella neljani, mil vastav nimekiri meile kui tööandjale üle antakse.»
Toetusstreigis osalevad ETTA liikmetest trammi- ja trollijuhid, kuid nendega võivad ühineda ka ametiühingusse mittekuuluvad juhid.
Sepa sõnul kuulub TTTKs ametiühingusse umbes pool kõigist 750 töötajast. Samas trammi- ja trollijuhte on 365, kellest ametiühingu liikmeid on umbes kaks kolmandikku.
Sepp mainis, et toetusstreigis osalevatele trammi- ja trollijuhtidele TTTK selle aja eest palka ei maksa, kuid ametiühing kompenseerib oma liikmetele saamata jäänud töötasust umbes poole.
Streikivad trammi- ja trollijuhid peavad Sepa sõnul neljapäeva hommikul tööle tulema, tavapärase kontrolli läbima, oma liinilehe välja võtma ning sinna kirjutama, et streigivad ja liinile ei lähe. Mittestreikivate juhtide arvu on praegu raske hinnata. Kui see saab teatavaks, siis peavad TTTK juhid hakkama operatiivselt liinileminekut korraldama.
«Toetusstreigi ajal ei saa meie ettevõte kahjuks tagada graafikujärgset liinivedu,» ütles Sepp. «Vabandame tallinlaste ees võimalike ebamugavuste pärast.»
Tallinna autobussikoondise (TAK) avalike suhete juht Sirje Roht mainis, et toetusstreigis osalevate bussijuhtide arv selgub kolmapäeva keskpäevaks, kui koondise juhid on kohtunud ametiühingutegelastega. Pärast seda antakse sellest kohe ka linlastele teda.
TAK on ka Tallinna transpordiametit teavitanud, et toetusstreigi tõttu ei õnnestu koondisel linnaga sõlmitud lepingut 8. märtsil täies mahus täita.
Rohti sõnul on TAKil piisavalt palju kogemusi, et pärast streikivate bussijuhtide arvu selgumist operatiivselt sõidugraafikud ringi teha.
Umbes 40 protsenti TAKi bussijuhtidest kuulub ametiühingusse, kuid peale nende võivad hoiatusstreigiga ühineda ka teised juhid.
Streikivad bussijuhid neljapäeva eest palka küll ei saa, kuid Rohti sõnul peavad nad hommikul igal juhul tööle tulema. «Streikida ei saa nii, et magan kodus, streikida tuleb ikka töö juures,» ütles Roht. «Õigel ajal tuleb tööle tulla ja tööl olla.»
AS Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuht Norbert Kaareste sõnul sõidavad elektrirongid 8. märtsil siis, kui raudtee taristu seda võimaldab.
«Kui Eesti Raudtee tagab raudtee taristu tavapärase toimimise, siis meie sõidame igal juhul,» rõhutas Kaareste. «Aga see ei ole enne selge kui saabub selle päeva (neljapäev – toim.) hommik.»
Ta lisas, et neljapäeva hommikul on Elektriraudteel kindlasti vajalik info olemas. Esimene rong peab liinile minema umbes veerand kuue paiku. Selleks ajaks antakse ka avalikkusele nii firma kodulehel kui pressiteate kaudu olukorrast teada.
«Kui aga raudteel põlevad punased tuled ja Eesti Raudtee töötajad streigivad, siis ei saa meie rongid ka sõita,» mainis Kaareste. «Tänaseni ei ole küll ükski meie vedurijuht või mõni muu töötaja teada andnud, et ta kavatseks streikida. Aga ma usun, et meil on piisavalt võimekust, et operatiivne olla.»