Kui hinnata Eesti suurehituste edenemist kümne palli skaalal, on pilt trööstitu. Maksimumilähedased punktid tulevad paberimajanduse eest. Kuid asjade valmis saamise eest on hinne kaks.
Tellijale
Nädala sõlmküsimus ⟩ Miks jääb Eesti suurehitistega pidevalt jänni? (9)
Ülemiste terminali lootis riik ehitada 176 miljoniga, ainus pakkumine oli 346 miljonit eurot. Pärnule oli jõukohane ehitada uus sild 40–50 miljoni eest, kuid kaks nurjunud hanget tõid üle 70-miljonilised pakkumised. Euroopa Kontrollikoda tõdes 2020. aastal, et Rail Balticu eeldatav maksumus suurenes kaheksa aastaga 51 protsenti.
Omamoodi fiasko tabas Viljandi haiglat: Fund Ehitus alustas tööd, kuid hind kujunes arvatust 10–20 miljonit eurot kallimaks. Ehitusfirma jõudis ummikseisu, alltöövõtjad lahkusid objektilt ning leping ehitajaga lõpetati.