Küsimuse peale, kas keegi noortest tunneb kliimastressi, see tähendab, et on pidevas hirmus, mis maailmas toimub, ei olnud käetõstjaid. „Tundus, et Oru noored on positiivse meelestatuse ja ellusuhtumisega. Peagi hakkab enamus neist õppima Haapsalu gümnaasiumis, sealt edasi on lahti kõrgkoolide uksed. Ka õpetajad tundusid väga toredad ja positiivsed, nii et meeleolu oli hea. Eks ka see, et kooli pidevalt külalisi kutsutakse, on heaks indikaatoriks, kuidas koolilaste silmaringi laiendada,” lisab Puura.
Oru kool tegeleb teadlikult laste teaduse juurde meelitamisega
Oru kooli reaalainete õpetaja Heili Lukas nendib, et populaarseim sündmus oli laste jaoks vaieldamatult Teadusetendus. Oru kool tegeleb laste teaduse juurde „meelitamisega” väga teadlikult – koolis toimub STEAM-huviring esimese ja teise kooliastme õpilastele, igal aastal käiakse kogu kooliga KIK-projektide käigus Eestimaa erinevates paikades loodusteadustega seotud õppekeskustes ja õppekäikudel õppimas, viiakse läbi õppetunde Tallinnas Rakett69 Teadusstuudiotes, Proto Avastuskeskuses, Energia Avastuskeskuses, botaanikaaias ja kunstimuuseumis. Samuti osaletakse õppepäevadel TalTech Mectorys Tartu Ülikoolis ning mitmel aastal on koolis toimunud füüsika ja bioloogia õpikojad.
Erik Puuraga kohtumine oli Lukase sõnul noorte jaoks väga põnev. „Nad kuulasid huviga, kuidas teadlaseks saadakse. Said teada, et see ei käi üleöö ning mõtlema pani, kui kaua peab õppima ja erinevatel kohtadel töötama. Kohtumise käigus esitati huvitavaid küsimusi ja saadi ka kõigele vastuseid. Pärast kohtumist andsime koos õpilastega kohaliku ajalehe ajakirjanikule intervjuud ja seal mainis üks noormees, et teda pani see kliimasoojenemise jutt tõsiselt mõtlema, temani jõudis teadmine, et maailmas on väga palju probleeme. Me elame siin „maal ja metsas" ja paljud probleemid noorteni ei jõua või neid ei võeta tõsiselt, kui õpetaja sellest kõneleb või kui sellest kirjutab õpik. Ent kui tuleb ja räägib teadlane, siis tundub teema hoopis tõsisem, suurem, olulisem ja jõuab kohale.”