Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
(+372) 507 3066
Saada vihje

OSTURALLI Peaministri pöördumine viis inimesed poodidesse (16)

Copy
Peale peaminister Kaja Kallase pöördumist sammusid paljud eestlased poodi, et endale toidu- ja muud kraami kokku varuda.
Peale peaminister Kaja Kallase pöördumist sammusid paljud eestlased poodi, et endale toidu- ja muud kraami kokku varuda. Foto: Madis Veltman

Toidukaupluste esindajad tõdesid Postimehele, et peale peaministri neljapäevast pöördumist hakkasid inimesed kokku ostma kauasäilivaid toiduaineid ja muudki. Lisaks hakati varuma elektrigeneraatoreid.

Rimi ostujuht Vaido Padumäe ütles reedel Postimehele, et peale peaministri sõnavõttu kasvas teatud tootegruppide müük. Näiteks hakati ostma kokku kuivaineid ja hügieenitarbeid.

Padumäe nentis siis, et kaupade riiulisse ladustamine võib võtta aega, kuid nad on suurenenud nõudluseks valmis ning varudega kauplused hätta ei jää. Koroonapandeemia andis Rimile õppetunni ning kaupade varustamise kohta töötati välja kriisiplaan.

«Muu hulgas oleme sõlminud ka potentsiaalsete täiendavate partneritega lepingud puhuks, kui tavapärased partnerid ei suuda meie vajadusi rahuldada. See peaks tagama, et kaupade saadavus Rimis ei muutu,» kinnitas ta.

Samas tõdes Padumäe, et ostutrall nõuab suuremat tööjõudu. «Me ei osanud kuidagi ette näha, et taoline suurenenud huvi võib tekkida ning lisatööjõudu ette planeeritud pole,» ütles ta reedel.

Osteti patareisid, küünlaid ja purgisuppe

Esmaspäeval ütles Rimi ostujuht Talis Raak Postimehele, et suurem paanika jäi õnneks ära. Nädala jooksul on Rimi kauplustes tõusnud erinevate kuivainete ja kiirtoitude müük 30–50 protsenti. «Peamine müük toimus reedel, aga vaibus üsna kiirelt. Kerget kasvu tegi ka patareide ja küünalde müük,» ütles ta.

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles, et nende kauplustes kasvas möödunud reedel kauasäilivate kaupade kategoorias müügimaht kohati ligi kaks korda. Võrreldes aastataguse sama perioodiga müüdi möödunud nädalavahetusel 80 protsenti rohkem purgisuppe, 70 protsenti rohkem kiirtoite, 40 protsenti rohkem rasvu (võid, margariinid), 30 protsenti rohkem hommikusööke ning kuni 25 protsenti rohkem beebikaupu ja beebitoitusid. Lisaks müüdi varasemast rohkem kohvi ja kakaod, mune ja maitsestatud liha.

«Kasv jätkus ka laupäeval, pühapäeval varumist reedega võrreldaval tasemel enam ei täheldanud. Samuti nägime suuremat tellimuste arvu e-poes, mis pakub üleriigilist kojuveoteenust,» ütles ta.

Veski võttis nädalalõpu kokku hinnanguga, et ei saa öelda, et ostlemine oleks paanika mõõtmed võtnud või kauplused kaubast oleks tühjaks ostetud. «Kaupa endiselt jagub ja suuremate ostude järel teeme suuremad tellimused, et riiulisse auke ei tekiks,» ütles ta.

Coopi keskühistu kommunikatsioonijuht Martin Miido tõdes Postimehele, et peaministri pöördumise järel nende kauplustes paanikat ei täheldatud. «Alates koroonast ja kevadel alanud sõjast on inimesed selgelt teadvustanud teatud varude vajalikkust, ilmselt on paljudes kodudes vajalik tagavara juba mõnda aega olemas olnud ning eelmise nädala peaministri pöördumine seetõttu ka mingit ostupaanikat tekitanud ei ole,» ütles ta.

Kaubaks lähevad elektrigeneraatorid ja kanistrid

Lisaks toidukraamile pani peaministri sõnum potentsiaalsest elektrikatkestusest inimesi reedel ja nädalavahetusel elektrigeneraatoreid ostma. Stokkeri Eesti turundusjuht Asti Piron ütles Postimehele, et neil tõusis nõudlus elektrigeneraatorite järgi ning see pole siiani vaibunud. Samuti tõusis veidi kanistrite müük. Protsentuaalselt ta aga võrdlust välja tuua ei tahtnud, kuna elektrigeneraatorite vastu on huvi juba aasta algusest olnud kõrgem kui varasematel aastatel.

Pironi sõnul on Stokkeri klientidest 80 protsenti ettevõtted, kuid pärast peaministri pöördumist hakkasid generaatoreid ostma rohkem eratarbijad.

Tema sõnul on seni kõige rohkem müüdud soodsama hinnaklassi generaatoreid. «Võimsamad seadmed on samuti menukad, kuna Stokkeri klient on juba teadlikum ja oskab arvestada, mis kasu on võimsamast seadest ning mis on tema elektritarbimine, mida vaja tagada,» lisas turundusjuht.

Tagasi üles