Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Läänemaa soovib Riisipere-Rohuküla raudteeliini taastamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Berit-Helena Lamp
Copy
Haapsalu raudteejaam.
Haapsalu raudteejaam. Foto: Peeter Langovits

Lääne maavalitsus soovib, et kooskõlastusringile läinud üle-riigilises planeeringus Eesti 2030+ oleks Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudteeliini taastamine selgelt kirjas.

Planeeringus on Haapsalu raudtee küll sees, aga umbmäärasemas sõnastuses: võimalus tuleb jätta Tallinna–Haapsalu (–Rohuküla) liini taastamiseks, sellega seoses vältida oleva raudteetammi hävitamist, raudteemaa kruntimist või püsivat kasutamist otstarbeks, mis takistaks selle hilisemat kasutamist raudteeliikluse tarbeks, kirjutab Lääne Elu.

Maavalitsus tegi ettepaneku, et sõnastus oleks kategoorilisem ning et raudtee taastamine oleks ka planeeringu tegevuskavas sees.

Peaaegu kaks aastat tehtud planeeringu Eesti 2030+ eelnõu ja tegevuskava on saadetud kooskõlastamiseks ministeeriumidele, maavalitsustele ja Maaomavalitsuste Liidule.

Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudteelõigu taastamist toetas ka Läänemaa omavalitsuste päev, kuhu kuulub kolm esindajat igast omavalitsusest.

Raudtee taastamisest omavalitsuste päeval kõnelnud riigikogu liikme Neeme Suure sõnul on läänlaste suurim konkurent Lelle–Pärnu raudteelõik. Selle saatus oleneb omakorda Rail Baltica saatusest.

Tagasi üles