Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

SÕLMKÜSIMUS Kes ületavad Venemaalt Eesti piiri ja mida nad räägivad?

Copy
Piirivalvur Vaido Kangro Luhamaa piiripunktis Venemaalt tulijate dokumente kontrollimas. Ta käib tööle saja kilomeetri kauguselt Valgast.
Piirivalvur Vaido Kangro Luhamaa piiripunktis Venemaalt tulijate dokumente kontrollimas. Ta käib tööle saja kilomeetri kauguselt Valgast. Foto: Margus Ansu

Paistab, et dokumendiga pole kõik korras. Luhamaa piiripunkti piirivalvur Vaido Kangro, vööl neli erinevat relva, vaatleb neljapäeva pärastlõunal Venemaalt saabunud Ukraina numbrimärgiga Jeep Cherokee noore juhi esitatud sõiduki registreerimistunnistust dokumendikontrolliseadme eri valguste all sekundi või kaks kauem kui tavaliselt.

«Tundub, et ei ole õige,» sõnab ta.

Tegelikult tärkas Kangrol kahtlus plastikkaardi ehtsuses juba siis, kui ta selle sõrmede vahele võttis. Kuid seda, mis tema peas häirekella tööle lülitas, ei tohi Postimees, kelle esindajad said jälgida, mis Eesti- ja Venemaa lõunapoolseimas piiriületuskohas päeva jooksul toimub, riigi julgeoleku huvides avaldada.

Kahtlusele kinnituse saamiseks võtab Kangro hallis kontrollkabiinis istudes laualt luubi ja surub selle vastu registreerimistunnistust. Hetke pärast ütleb: «Sisetunne ei petnud.»

Siis helistab lauatelefonil piiripunkti peahoonesse, mida lahutab temast kolm sõidurada, kus Jeepi kõrval on auto ja dokumentide kontrolliks peatunud ka Moskvast saabunud Ukraina numbrimärgiga 5. seeria BMW – sellegi juhiga on tekkinud probleem. Nagu ka kontrollkabiini teisel küljel seisva veoautoga, mille VIN-kood ehk tehasetähis ei paikne seal, kus peaks.

«Mul on siin dokumendivõltsingu kahtlus,» ütleb Kangro telefoni. Minuti pärast saabub piirivalvurite seitsmeliikmelisest meeskonnast dokumendiekspert Peeter Palo.

Tagasi üles