Lisaks on esil pidev religioosne allegooria: kuidas Greyhoundi komandör, kellel on alati varrukast võtta mõni piiblitsitaat, juhib kui hea karjane oma usuga enda karja pimeduse jõudude vahelt läbi. Usklik olemine ja filmi alguses olev stseen, mis näitab komandöri õnnetut armastust, ongi ainsad tegelaste tausta avavad kohad filmis.
Õnnetu armastuse stseen on omakorda kõnekas, kuna näitab mereväelase elu suhestumist ülejäänud ühiskonda: saada paisatud sinna, kuhu teenistus nõuab, kuidas pidev merel olek välistab hubase eraelu tekkimise ja tagab tsölibaadi. Ainsad inimlikkuse killud selles käsukeeles ja -liinis toimivas masinavärgis nimega sõjalaev on kängitsetud isiklikesse esemetesse ja nendega seotud mälestustesse. Mereväelaste «viimseks reliikviaks» oleva «Das Booti» sugust meeskonna hingeelu ja elu-olu edasiandvat kaemust ning ühist heitlust ja pingutust mere ja vaenlasega selles ekraniseeringus ei kohta.
Filmis on suudetud hästi edasi anda karmi ookeanikeskkonda, selle terashalli halastamatut ilma ja tunnet, et keset suurt vetevälja ollakse tegelikult väga üksi. Sealjuures saab hästi aru, miks merevägi on tehniline väeliik. Sest väike inimene ei suuda seal suures halastamatus Neptuni kuningriigis ilma instrumentideta sõdida: radar, sonar, peilingud ja manöövrid. Ehk esimene kokkupõrge on keskkonnaga, mõistmaks, kus on vastane, ja alles siis saab temaga võitlusse asuda.
Allveelaevad on muidugi enda varjamises parimad, mistõttu on heitlus eriti raske. Filmitegijad on näinud vaeva, loomaks autentset sõjalaevaõhustikku, kus peamine suhtlusvahend on käsukeel, kõike korraldab distsipliin ja viisakus ning paika pandud protseduurid. Seda kõike jälgida ning proovida igast korraldusest aru saada ja kogu olukorrapilti endale pidevalt selgena hoida on päris hea vaimne harjutus.