Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti (KE) sõnul on elektritõukerataste kolme peamise probleemi – rataste paiknemine linnaruumis, parkimine ja liigne kiirus – lahendamiseks vaja selgemaid ja rangemaid regulatsioone ning linna poolt taristu parendamist.
Svet: elektritõukerattad vajavad rangemaid regulatsioone (1)
«Kui vaadata uudiseid, mis on tulnud viimase paari nädala kohta, mis mainisid Tallinnat, selle ruumi ja liiklust, siis üheks keskeks teemaks on olnud elektritõukerattad. Nendega seotud avariid, nende piirkiirus, parkimisprobleemid ja reguleerimine,» nentis Svet linnavalitsuse pressikonverentsil.
Tallinna roll probleemi lahendamisel seisneb abilinnapea sõnul eeskätt vastava taristu ehk rattaradade ja -teede rajamisel. «Meie sügav veendumus on, et elektritõukeratta koht, eriti arvestades selle kiirust ja kaalu, on just jalgrattateel,» toonitas Svet.
«Kui meie strateegiline eesmärk on panna inimesi rohkem liikuma jala, luua niinimetatud 15 minuti linna, siis peame eeskätt tagama, et inimesel on Tallinnas mugav ja turvaline liikuda jala,» lisas abilinnapea ning rõhutas, et jalakäijate turvalisus ei saa olla kompromissikohaks.
Selle tarbeks on linn Sveti kinnitusel sel aastal rajanud turvalised ja eraldatud rattateed Rannamäe teele ja Toompuiesteele. Selle suve alguses lõppes ka Sadama tänava rattatee ehitus ning mitmed eelmisel aastal punase värviga tähistatud rattarajad on saanud endale füüsilise eralduse sõiduteedest.
«Lähinädalatel on linn alustamas tänavate rekonstrueerimisega, mille raames rajatakse uusi rattateid näiteks Vana-Kalamaja tänavale, Jõe ja Pronksi tänavale, millele hiljem järgneb ka Liivalaia tänavale rattatee rajamine. Järgmisel aastal plaanime hakata rajama rattateid Tehnika tänavale, Lastekodu tänavale ja Tulika tänavale. Teeme ettevalmistusi ka selleks, et terve Pärnu maantee ja Narva maantee teekonnal oleks rattaga sõitmise võimalused loodud,» tõi abilinnapea välja.
Teine suur probleem on Sveti sõnul parkimine, kuna praegu pargitakse tõukerattaid sisuliselt kus iganes. «Eelmisel nädalal teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, et selline parkimine on seadusevastane ning sel nädalal alustasime politseiga konsultatsioone, et leppida kokku, kuidas edaspidi võiks toimuda vastav järelvalve,» märkis abilinnapea.
Kolmanda probleemina tõi Svet esile tõukerataste kiiruse. «Nii Oslos kui Stockholmis ei tõuse elektritõukerataste piirkiirused üle 20 kilomeetri tunnis. Tallinnas on võimalik sõita 25ga. Võib-olla on aeg mõelda, et äkki võiksime rohkem eeskuju võtta Põhjamaade pealinnadest,» leidis ta.
«Loodame, et riik ja seadusandja on siin julged. Kindlasti oleme valmis koostöös erinevate linnaametite ja politseiga tegema omalt poolt kõik selleks, et jalakäija saaks end turvaliselt tunda, aga ka selleks, et see, kes tõuksiga soovib sõita, mitte kedagi, sealhulgas iseennast, ei ohusta,» võttis abilinnapea kokku.