Muidu mööblitisleri ametit pidav Haug oli paar aastat täislepinguga lennukiehitaja, kes tegutses Nurmsi lennuklubis. Klubi võitis meremuuseumi korraldatud riigihanke ja sai ajaloolise vesilennuki ehitamise endale. Koos materjalidega läks see töö maksma umbes 1,3 miljonit Eesti krooni.
Nurmsi lennuklubi liige ja vesilennuki ehitamisel jõudumööda kaasa aidanud Meelis Kupitsa sõnul oligi üks suuremaid hädasid see, et vesilennuki joonised olid poolikud. Ülejäänu tuli vanade fotode järgi välja mõelda.
Short 184 oli kunagi projekteeritud emalaeva pardalennukiks, torpeedokandjaks. Olemasoleva lennuki kõhu alla oli mõeldud koht neljale pommile, tegemist oligi pommitajaga. Eesti lennuväes aga kunagi ostetud kaheksat lennukit tegelikult selleks otstarbeks ei kasutatudki. Põhiliselt oli Short 184 õppeotstarbeline lennuk, sellega veeti ka posti Helsingisse.
«Inglased ise nägid ka, et torpeedodega oli lennuk nii nõrk, et vaevalt lendas, mistõttu kasutati vaid pomme,» mainis Kupits. «Kiirus oli umbes 120 kilomeetrit tunnis, nii et isegi allveelaeva kättesaamine oli keeruline, sest laev jõudis enne sukelduda, kui lennuk kohale jõudis. Lennukõrgus oli umbes 50 meetrit.»
Short 184 meeskond koosnes kahest mehest – piloodist ja vaatlejast. Viimane oli justkui lennuki kapten, kes ütles piloodile, kuhu sõita ning tema käsutuses oli ka parda kuulipilduja.
Short 184 tehnilised andmed
Pikkus 12,38 m
Tiivaulatus 19,36 m
Kõrgus 4,11 m
Tiiva pindala 63,9 m²
Tühimass 1680 kg
Piirmass 2433 kg
Maksimumkiirus 142 km/h
Meeskonnas kaks liiget
Relvastuseks 7,7 mm kuulipilduja ning neli 45-kilogrammist pommi