Rahvasuus sai ta kuulsaks ühe oma ideega hakata töökohas Tšiili riigile sakslastest parema kvaliteediga peesosid valmistama. Selleni ta aga ei jõudnud, sest tema töökojas valmisid ka tsaaririigi rublad. Valeraha tegemise kahtlustusega sattus Sibul eeluurimise alla ning pandi vangi. Sealt pääses ta tänu oma isale, kes lasi pojale psühhiaatrilise ekspertiisi teha ning väitis, et poeg ei ole päris normaalne, kuna talle meeldib tollal ulmelisena tundunud ala ehk lennundus. Igatahes lasti vang vabadusse.
1904. aastal tutvus Sibul Berliinis vene emigrantidega, kellele ta tutvustas ennast Ivan Narodnõina ja valetas end olevat Tartu ülikoolist välja visatud tudengina, kuigi omas vaid kreisikooli haridust. Aasta hiljem kohtus ta sotsiaaldemokraatide kokkusaamisel Soomes Lenini ja Staliniga ning 1906. aastal sõitis mees Ameerikasse, kus teda tuntigi Ivan Narodnyna.
Narodny püüdis korduvalt mõjutada nii Eesti kui ka maailma poliitikat. Näiteks 1930. aastatel soovitas ta Vabadussõja võlgade katteks Saaremaale USA sõjaväe lubada ja 1939. aasta lõpul hoiatas Eesti valitsust Nõukogude Liiduga baaside lepingu sõlmimise eest. Kitveli uurimusest leiab viite, et vähemalt Vladimir Žirinovski arvates on Narodny enam-vähem kõigis Venemaa tänastes hädades süüdi. 2016. aastal aga kuulutati Narodny Pennsylvania ülikoolis kõigi aegade suurimaks Venemaalt Ameerikasse jõudnud petiseks.
Samas ei unustanud Sibul-Narodny oma kodumaad. Ameerikas rääkis ta tähtsalt Balti kubermangude vabariigist, mille välisminister või president ta oli. Mees kõneles laulurahvast eestlastest, kelle peajumal on kandlemängija ja kus politsei reguleerib liiklust lauldes. Tegelikult soovis ta lihtsalt Ameerika inimestes tekitada oma kodumaa vastu huvi. Ja Vabadussõja ajal organiseeris ta Ameerikas äriühingu, mille kaudu saatis Eesti Vabadussõja sõduritele riideid, šokolaadi, kohvi ja muud.
Ilvest võlub Narodny elukäigust näidendi loomisel see, et tõele pole vaja mingisugust fiktsiooni lisada, sest peategelane on selle juba ise ära teinud. Etendus küsibki muuhulgas seda, kas inimesel on õigus olla see, kelleks ta ennast räägib ja kui kaugele ja mille nimel saab ja tohib sellega minna. Lavale on plaanitud on stiilide karneval vodevillist psühholoogilise draamani, muusikalist-balletist kriipiva realismini jne, raamiks ajaloolistele tagasivaadetele ja nende tõlgendustele on ärev aeg aastal 1939.