Viimasel ajal räägitakse üha enam digiloomadest. Mis tegelased on digikanad, digilehmad ja digikitsed ja kuidas nad aitavad väiketootjat?
Digiloomad päästavad pärisfarme (1)
Sisuliselt on digiloomade näol tegemist virtuaalsete väärtpaberitega, mida tootja saab emiteerida vastava platvormi kaudu. Nõnda tekib rahastamiskanal, mis on eriti vajalik just väiketootjatele, kelle puhul ajast aega on eksisteerinud probleem, et neil puudub ligipääs finantskapitalile: pangad lihtsalt ei anna mõneks tegevuseks laenu.
Hiljuti tekitas endale nn digikarja tuntud juustutootja Andre Farm. Farmi perenaine Erika Pääbus põhjendas digikarja loomist sellega, et väiketootja oli valiku ees: ta kas investeerib või ei vasta tema tegevus varsti enam keskkonnanõuetele ja uksed tuleb kinni panna. Samas investeerida taristusse, mis otseselt müüki ei loo, on rahaliselt väga raske. Nii leidiski Andre Farm Igniumi platvormi, mille kaudu võib emiteerida digitaalseid väärtpabereid. Andre Farmi puhul on väärtpaberiks Digilehm, mida ostes saab toetada farmi tegemisi.