Tänase saate külaliseks on Inger Kitt, kes tegutseb piletite edasimüügiplatvormi Tikker tegevjuhina, ent on ka olnud Noored Kooli programmi raames Kohtla-Järvel eesti keele õpetaja. Ingeriga tuleb üksikasjalikku juttu ettevõtluse arendamisest, aga ka soovitustest värskele kooliõpetajale, kuidas klassi ees iseennast mitte ära kaotada.
20MIDAGI ⟩ Inger Kitt: kui idee ei anna rahu, tuleb see ära teha
Inger naeris, et otsus luua Tikkeri platvorm sündis kahe sekundiga 2014. aastal, kui ta oli «Terevisioonis» praktikal ning puutus kokku suursündmustega, mille pileteid oli raske saada. Juhuslikult kuulis Inger samal ajal Tallinnas toimunud Garage48 häkatonist, kus digimentorid aitavad IT-tiimidel iduettevõtteid arendada.
Kuigi häkaton ise oli meditsiinisuunitlusega, oskas Inger enda tiimile osalusvõimaluse ära rääkida ning saada abi piletimüügiplatvormi tegemiseks. 48 tunni jooksul esimene alge ka püsti pandi, aga siis jäi idee riiulisse seisma. Inger ise keskendus ülikooli läbimisele ja õpetajatööle.
Piletimüügiplatvormi idee võttis ta uuesti ette alles eelmisel aastal, kui ühe konsultandiga mõtteid põrgatades tunnistas, et on kuus aastat tahtnud seda ära teha. «Ma polnud suutnud sellest ideest lahti lasta ning tema ütles, et väga hea, see ongi see, mis näitab, et sa peadki selle ära tegema. Kuulajatele ka, et kui on üks idee, mis on 6-7 aastat kuklas, ei anna rahu, ei lähe ära, siis ta ei lähe põhjusega ära. Sa pead selle ära tegema!» jutustas Inger.
«Ma võin 100-protsendilise kindlustundega öelda, et kusagil maailmas on inimene, kes usub sinu ideesse, arvab, et seda on vaja ning on nõus seda ära tegema,» julgustas Inger kõiki ettevõtluse peale mõtlevaid inimesi oma unistuste poole pürgima. «Kunst on need inimesed üles leida. Siin on oluline suhtlemine, rääkimine, küsimine, kõrvade ja silmade lahti hoidmine.»
Tänaseks on Tikkeri idee siiski palju edasi arenenud. Lihtsa piletimüügiplatvormi asemel pakuvad nad inimestele turvalist võimalust plaanide muutumise korral juba ostetud pileteid edasi müüa. Samuti koondavad nad kokku ürituste info reaalajas. «Me näeme, et kui varasemalt ostsid inimesed kuid-nädalaid pileteid ette, siis pandeemiaga on see muutunud ja inimesed teevad spontaansemaid otsuseid. Aga turg ei ole sellega kaasa tulnud,» põhjendas Inger vajadust Tikkeri järele.
Saates räägiti lahti:
- Mida näitas laste õppimisvõime kohta India arvutiteadlase Sugatra Mitra katsetus nn koolist pilves?
- Kuidas jõudis Inger Noored Kooli programmi?
- Kuidas aitab õpetajakogemus kaasa ettevõtte juhtimisele? Miks on just kohanemine oluliseks märksõnaks?
- Miks ei ole Ingeri jaoks murettekitav, et nad on arenenud tavalisest iduettevõttest aeglasemalt?
- Kuidas toetab Inger meeskonnatunde tekkimist olukorras, kus Tikkeri töötajatel ei ole oma kontorit? Millised on kaks konkreetset harjutust, mida ta selleks kasutab?
- Mis on kõige olulisemad punktid, millele ettevõtte loomisel ja arendamisel tähelepanu pöörata?
- Kuidas aitas Tikkeri meeskonda Tehnopoli startup'i inkubaator?