Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinn loob koolilastele jalgratta ostmise toetuse

Copy
Lapsed liikluses.
Lapsed liikluses. Foto: Küllike Rooväli

Tallinna linnavalitsus soovib luua kuni 100-eurose toetuse jalgratta ostmiseks 10–15-aastastele jalgratturi juhiloaga lastele.

Linnavalitsus otsustas neljapäeval esitada linnavolikogule määruse eelnõu, mille vastuvõtmisel hakatakse suve lõpus maksma «Rattaga kooli» toetust. Ühekordset kuni 100-eurost toetust oleks õigus saada 10–15-aastasel lapsel, kes on käimasoleva aasta jooksul teinud jalgratturi juhiloa, elab rahvastikuregistri järgi Tallinnas ja kellele on jalgratas ostetud taotlemisega samal aastal.

«Meie eesmärk on tõsta nii laste turvalisust liikluses, kasvatada jalgratturite hulka noorte seas kui ka soodustada tervislikku liikumist. Jalgratturi juhieksami läbimine annab kindlust, et laps oskab valida õiged sõidutehnikad ning hinnata, kus on turvaline sõita. Noorest peast tekkinud jalgratta kasutamise harjumus ning oskused võiksid jääda lapsi saatma kogu eluks. Selleks, et lapse jalgratta hind ei osutuks takistavaks teguriks ning anda julgustav signaal ratta ostmiseks, soovimegi selle liiklusvahendi soetamist linnana toetada,» ütles abilinnapea Joosep Vimm.

Toetuse maksmine kasvataks linnavalitsuse hinnangul jalgratast igapäevaselt kasutavate õpilaste arvu ja suurendaks ratturite osakaalu Tallinna liikluses. Toetuse eesmärk on ka suurendada nende laste hulka, kes teevad jalgratturi juhiloa eksami, mis kasvataks nende teadlikkust liiklemisreeglitest ja turvalisust liikluses. Liiklusseaduse järgi peab iseseisvalt sõiduteel jalgrattaga sõita soovival 10–15-aastasel lapsel olema jalgratturi juhiluba.

Projekti «Rattaga kooli» kogumahuks on käesoleval aastal kavandatud 100 000 eurot, mis eraldatakse linna käesoleva aasta teise lisaeelarvega. Kooliümbruste turvalisemaks muutmiseks on Tallinna tänavuses eelarves määratud 1,5 miljonit eurot ning linn tegeleb ka uute rattaparklate rajamisega.

Tallinna rattastrateegia 2018–2027 on seadnud sihiks, et rattasõidu osakaal jõuaks 11 protsendini kõikidest liikumisviisidest ja sealhulgas 25 protsendini kodu ja kooli vahel liikumisest. Rattaliikluse kasv vähendaks liiklusummikuid linnas, muudaks õhu puhtamaks ja kasvataks linnaelanike harjumust tervislikumalt liigelda.

Märksõnad

Tagasi üles