Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Liiklusõnnetust vormistab digitaalselt juba viiendik autojuhte

Copy
Liiklusõnnetuses osalesid sõiduautod Audi ja Kia.
Liiklusõnnetuses osalesid sõiduautod Audi ja Kia. Foto: Lääne prefektuur

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) uut digitaalset liiklusõnnetuse teadet on esimese kuu jooksul kasutanud pea 1000 avariisse sattunud autojuhti ja sellega on vormistatud 600 liikluskindlustuse juhtumit. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ja inglise keeles ning seda saavad kasutada kõikide kindlustusseltside kliendid.

LKF-i digitaalsete teenuste arendusjuhi Taavi Kiibuse sõnul kasutab liiklusõnnetuse digiteadet iga päev 15 kuni 20 protsenti avariisse sattunutest. «Aprilli lõpus avatud digiteade on hästi tööle hakanud tänu sellele, et Eesti inimesed on harjunud kasutama veebirakendusi ning politsei ja häirekeskus suunavad autojuhte teadet täitma nutitelefonis. Oleme teinud liikluskindlustuse juhtumi vormistamise sündmuskohal nii lihtsaks ja mugavaks, et paberil liiklusõnnetuse teade võiks aja jooksul ära kaduda,» ütles Kiibus.

Kiibus selgitas, et koos autode ja ümbruse pildistamisega võtab digiteate täitmine aega vaid veerand tundi. „Eelkõige on rakendus ette nähtud õnnetuse vormistamiseks sündmuskohal nutitelefoniga, mitte hiljem koduarvutis, sest nii saab kõik vajalik info kirja ja õnnetus korrektselt vormistatud. Tasub tähele panna, et rakendus töötab ainult Eestis, välismaal juhtunud õnnetusi vormistada ei saa,“ selgitas Kiibus ja lisas, et see on kõigile jõukohane, isegi 76-aastane on teadet edukalt täitnud.

LHV Kindlustuse kahjukäsitluse valdkonna juhi Rain Tomingase sõnul on digiteade muutnud nii õnnetuse vormistamise sündmuskohal kui ka teate edastamise kindlustusseltsile oluliselt lihtsamaks ja arusaadavamaks. «Teate täitmise käigus saab kannatanu kohe valida, millisele kindlustusseltsile ta soovib teate edastada ja see jõuab praktiliselt kohe seltsile. Lisaks saab sündmuskohal tehtud fotodelt paremini aru juhtumi asjaoludest, mis võimaldab seltsil juhtumi kliendi jaoks kiiremini lahendada,» ütles Tomingas.

«Kuna teadet saab täita nii eesti, vene kui ka inglise keeles, siis lihtsustab see liiklusõnnetuse vormistamist näiteks keelebarjääri puhul. Õnnetuse osapooled täidavad vormi endale sobivas keeles ja näevad ka teiste kirjapandud teavet valitud keeles,» ütles selgitas Tomingas.

Digitaalse liiklusõnnetuse teadet saab vormistada kuni viie sõidukiga juhtunud liiklusõnnetuse korral, nii Eesti ja välismaa sõidukitega kui ka registrimärgita sõidukitega nagu kergliikurid, jalgrattad jne. Samuti saab vormistada varale tekitatud kahju nagu kokkupõrget aia, maja või tankuriga. Kui aga liiklusõnnetuse asjaolud nõuavad politsei teavitamist või on inimene viga saanud, siis tuleb teavitada häirekeskust numbril 112.

LKF on liikluskindlustuse registri pidaja, liikluskindlustuse garantiifond, Eesti rohelise kaardi büroo ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Tagasi üles