Keskkonnaministeerium tahab sokutada kohustuse tegeleda merereostajatega ankrualadel täielikult majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM), kelle ametnike hinnangul ei kannata ettepanek kriitikat.
Keskkonnaministeerium tahab vabaneda ohtlikust kohustusest (5)
«Keskkonnaministeeriumil on selleks spetsialiseerunud merekeskkonna osakond, kelle ainuke ülesanne ongi sellega tegeleda!» põrutas MKMi meremajanduse asekantsler Kaupo Läänerand, avaldades ideele teravat vastuseisu.
Keskkonnaministeerium soovib aga pahandusi tõotavast teemast vabaneda. Möödunud suvel muutis valitsus keskkonnaministeeriumi ettepanekul looduse kaitseks määrust «Merel, Narva jõel ja Peipsi järvel ohtlike ja kahjulike ainete käitlemise kord», mis tegi lõpu ohtlike kütuste laevalt laevale laadimisele kauba eesmärgil ehk STS- (ship to ship) operatsioonidele.
Alles jäid veeldatud gaasi (LNG) kaubana laadimine ning punkerdamine (laevalt laevale kütuse tankimine). Punkerdada võib nüüd vaid kuuel ankrualal endise 19 asemel, tegelikult kasutavad ettevõtjad selleks vaid üht-kaht.