Uuriti ka seda, kuidas eakad inimeste hinnangul ühiskonda panustavad. «Hetkel on Eesti elanikkonna nägemus üle 55-aastaste panusest ühiskonda suhteliselt konservatiivne, kui mitte öelda vanamoodne,» sõnas Kaal. «Enam rõhutatakse nende panust traditsioonilistes rollides nagu lastelaste ja pere nõrgemate või haigete eest hoolitsemisel. Selles sarnaneme Hispaania, Küprose või Kreekaga.»
Aga teisalt hinnatakse ka nende panust perekonna rahalises toetamises või osalemisel tööjõuturul. «Neis valdkondades oleme hoopis lähedased rikaste lääne riikide või Põhjamaade tasemele,» tõi Kaal paralleeli. «Euroopa keskmisest vähem nähakse turumajandusel põhineva ühiskonna jaoks olulist rolli – rolli tarbijana võis siis hoopis kodanikuühiskonna vaatenurgast esmatähtsat rolli, kus oma panus ühiskonda antakse läbi vabatahtliku töö.»
Nii arvab 84 protsenti Eesti elanikest, et 55-aastased ja vanemad inimesed saaksid oma panuse anda lastelaste eest hoolitsedes, 70 protsendi hinnangul võiksid nad oma pere rahaliselt toetada ning 73 protsenti, et haigete või puuetega inimeste eest hoolitsedes. 65 protsenti usub, et nad võiksid veel töötada ning vaid 57 protsenti näeb neil panust tarbijatena.
Parandamist vajab ühistransport
Eurobaromeetri uuringus küsiti ka, kui easõbralikuks peavad inimesed oma riiki ja kohalikku piirkonda, kus nad elavad. Oma riiki luges easõbralikuks 43 protsenti Eesti elanikest, kui Euroopa Liidu riikides keskmiselt oli rahulolijaid 57 protsenti. Kõige vähem oldi rahul Ungaris (21 protsenti) ja kõige rohkem Luksemburgis (81 protsenti).
«Oma kohalikku piirkonda hinnati kõigis riikides easõbralikumaks kui riiki tervikuna. Eesti elanikest hindas oma kohalikku piirkonda easõbralikuks 61 protsenti ja üle 55-aastastest 63 protsenti, mis jääb ainult pisut alla Euroopa Liidu keskmisest. Kõige madalam oli rahulolu oma piirkonna easõbralikkusega taas Ungaris (37 protsenti) ja kõige kõrgem Taanis (80 protsenti),» tõi Kaal välja.
Piirkonna vanusesõbralikumaks muutmisel peeti Eestis kõige olulisemaks ühistranspordi parandamist (37 protsenti, euroliidus keskmiselt 40 protsenti), eakatele tervena ja vormis püsimiseks enamate võimaluste loomist (31 protsenti, euroliidus keskmiselt isegi 42 protsenti) ning sama palju ka teedele ja liiklusohutusele panustamist.