Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Elektriauto kütusekulu on tavaautost oluliselt madalam

Copy
Artikli foto
Foto: Enefit

Elektriauto suur pluss on madal kütusekulu, sest kuigi ka elektrihind on viimasel ajal jõudsalt kerkinud, on tänaseks saavutatud teatud stabiilsus ja kokkuvõttes jäävad elektriautode kulud sisepõlemismootoriga autodest madalamale tasemele. Samal ajal muutuvad laadimisseadmed aina targemaks – mida rohkem tuleb elektrivõrku taastuvenergiaallikaid, seda rohkem on hinnakõikumisi ja seda enam on võimalik ära kasutada soodsaid tunde. Tark laadija ei lae akut ajal, mil nõudlus suurim ja elektrihind kõrgeim, vaid valib kõige madalamad hinnad, tänu millele on võimalik diisli- ja bensiiniküttega autode ees ligi 7kordne hinnavõit 100 km kohta. Ehk Tallinna-Tartu trassi läbimise hinnaks tuleks tarka laadimist kasutades elektriautoga 4-5 eurot, võrreldes tavaauto 30-40 euroga.

Autotootjadki on suunanud oma eesmärgid keskkonnasäästlikumate autode arendamisele ning aastast 2035 ei müüda enam CO2 emissioone tootvaid sõidukeid. Alates eelmisest aastast ütleb ka meie ehitusseadustik, et igal kortermajal peab olema elektriautode laadimisvalmidus. Oleme disaininud olemasolevatele ühistutele sobiva lahenduse, mis varustab parkimiskohad elektriauto laadimisvõimekusega, paigaldame targa kilbi ning dünaamilise koormusjuhtimise seadme, mis aitab vaba elektrivõimsust kasutada kõige soodsamate hindade ajal. Süsteemi standardpaigaldus maksab 300-350 eurot laadija kohta, aga seda saab ka rentida hinnaga 22,99 eurot või osta välja 1000-1200 euro eest.

Copy
Tagasi üles