Tallinnapostimees.ee lugeja pakkus linnajuhtidele ideed muuta Tallinna kesklinnas olevad Allika ja Tatari tänavad ühesuunaliseks, sest täis pargitud sõiduteedel pole tema hinnangul ruumi kahesuunaliseks liikluseks.
Lugeja soovis mitme Tallinna kesklinna tänava muutmist ühesuunaliseks
«Allika ja Tatari tänavad peaksid olema ühesuunalised, sest seal on muidu võimatu liigelda,» kirjutas Allika tänaval elav lugeja. Tema sõnul on mõlemad sõiduteed kahesuunalise liikluse jaoks liiga kitsad, sest üks rida on alati autosid täis pargitud.
Samuti on Allika ja Kentmanni tänavate ristumisel võimalik pööret sooritada vaid ühel autol korraga - kahe auto jaoks on seal liiga kitsas.
Lisaks tõi lugeja välja selle, et kui sõita mööda Sakala tänavat Kentmanni tänava poolt, siis on sõidutee valdavalt ühesuunaline, kuid peale ristumist Tatari tänavaga aga kahesuunaline.
«Seoses sellega on pidevalt Pärnu maantee ja Sakala tänava ots umbes, sest on piisavalt palju autojuhte kes sõidavad vastassuunda ja tahavad teha vasakpööret Süda tänavale, kuid samas blokeerivad Pärnu maantel liiklejaid,» lausus ta. Lugeja lisas, et Sakala tänav peaks olema ka seal ühesuunaline.
Liiklusküsimustega tegelev Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli märkis vastuseks lugejale, et Allika tänav on Tallinna kesklinna sisekvartali ühendustee Kentmanni ja Tatari tänavate vahel.
«Liikluse rahustamise huvides on parkimine lubatud tänava kogu pikkuses ja regulatsioon toimub liikluseeskirja nõuete alusel,» lausus abilinnapea. Ta lisas, et Kentmanni ja Allika tänavate ristmiku võimaliku laiuse määrab Allika tänava hoone galerii gabariit.
«Liikluses on täiesti normaalne, et kitsal tänaval annavad juhid üksteisele teed,» sõnas Mutli. «Ja pöördeid ei pea sisekvartali teel tegema mitu autot korraga.»
Mutli sõnul on Sakala tänava ja Pärnu maantee ristmiku umbesõitmise tekitanud juhid, kes ei suuda määrata vastasvööndi asukohta või sooritavad manöövri keelatud kohast teadlikult. Pärnu maantee ja Sakala tänava ristmiku markeerimine teekattemärgistusega on kavas eeloleval märgistushooajal.
Abilinnapea märkis, et tänava muutmine ühesuunaliseks tõstab alati tänava liiklusvoolu kiirust, mis aitab tugevalt kaasa tänava liiklusohutuse taseme langusele. «Ja kummas suunas autoliiklust lubada?», ütles ta. «Kaasneb vastassuunas eksinute ja rikkujate liiklus.»
Mutli lausus, et arvestades Allika tänava kui ühendustee vajalikkust, kuid säilitades Allika tänaval rahustatud liiklust, ei ole Allika tänava ühesuunaliseks muutmine käesoleval hetkel liikluskorralduslikult otstarbekas.