Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Kui palju põllutehnika kallineb? Müüjad veel ei tea

Copy
Kui mõne aasta eest paistsid meie põldudel silma 150hobujõulised masinad, siis nüüd muutuvad üha populaarsemaks veelgi võimsamad, 200- ja 250hobujõulised.
Kui mõne aasta eest paistsid meie põldudel silma 150hobujõulised masinad, siis nüüd muutuvad üha populaarsemaks veelgi võimsamad, 200- ja 250hobujõulised. Foto: Shutterstock

Kuigi traktoriturul veel kriisi ei paista, teeb olukord maailmas kaupmehed ettevaatlikuks. Laovarud pole enam varasemaga võrreldes suured. Koroonakriis on tekitanud tarneprobleeme juba kaks aastat ning Ukraina sõja mõju on ettearvamatu.

„Olukord maailmas on ärev ja hinnatõusu on keeruline prognoosida,” tõdes John Deere’i edasimüüja Wihuri Agri Tartu esinduse tegevjuht Kristjan Ruusamäe. „Kindlasti mingisugune tõus tuleb, kuid kui praegu kohe vajalik masin ära osta, saab hinna kokku leppida ja lukku panna. Võib-olla on aasta pärast masinad juba märkimisväärselt kallimad.”

Tarneraskused on kõiki edasimüüjaid mõjutanud, ka John Deere’i masinad pole probleemidest puutumata jäänud. „Õnneks on meil suuremahulised lepingud, mis on teatud määral riske vähendanud. Kuid ega meiegi ei tea, mis turul juhtuda võib,” arutles Tartu esinduse tegevjuht. „Kõik masinad, mis meil laos seisavad, leiavad üsna kiiresti uue omaniku. Välismaalt kauba juurde tellimisega suuri probleeme ei ole, kuigi ootejärjekord on pikemaks läinud.”

ASi Tatoli müügijuhi Meelis Hirsniku sõnul on umbes viie aasta tagusest madalseisust üle saadud, kus põllumajandustehnikat üsna vähe liikus, kuid nüüd kimbutavad uued probleemid.

„Juba koroonaviirus tõi tarneprobleeme, võime arvata, et ka sõda Ukrainas toob,” rääkis Hirsnik. Sõda mõjutab metalli hinda, mis omakorda avaldab mõju traktorite hinnale. Traktorite nõudlus on eelmiste aastatega võrreldes samaks jäänud või isegi pisut tõusnud.

Sõja tõttu jäävad ilmselt paljud traktorid ja kombainid Ukrainasse ja Venemaale minemata ning lähikuudel selgub, mis nende masinatega peale hakatakse. „Sinna lähevad üldiselt suuremad traktorid, mis Euroopa põldudele ei pruugi sobida. Palju masinaid üle jääb ja mis neist saab, näitab aeg,” jätkas Hirsnik.

Tagasi üles