«Eelmainitu pärsib soovi hangetes osaleda. Samuti on võrreldes ühe aasta taguse ajaga, kui uuringuid algselt planeerima hakkasime, mitmete teenuste hind kordades tõusnud, ka naftabarreli hind on kerkinud juba üle 100 dollari – seega oleme hankepartnerite leidmisel keerulises olukorras,» selgitas ta.
Seoses intervjuudega, mis on kavas läbi viia õnnetusest pääsenutega, tundis Jüri Lember huvi, kas nii pika aja järel on võimalik inimestelt küsida veel midagi, millele seni vastuseid ei teata. Rene Arikase kinnitusel viiakse iga pääsenuga läbi põhjalik vestlus ning antakse inimestele võimalus rääkida kõigest õnnetusega seonduvast rahulikus neutraalses keskkonnas.
«Intervjuud viiakse läbi selliselt, et intervjueeritav tunneks ennast turvaliselt ja mugavalt ning intervjueeritava emakeeles. Kõik info, mis ohutusjuurdluse keskuse esindajatega jagatakse jääb anonüümseks, välja arvatud juhul, kui inimene ise soovib oma nime avaldada,» kinnitas Arikas.
«Paralleelselt uuringute ja intervjuude ettevalmistamisega tegeleme ka kõigi varasemate uuringute käigus kogunenud materjalidega tutvumisega,» rääkis Arikas. «Oleme seadnud eesmärgiks, et kõik parvlaeva Estonia hukuga seonduvad riiklikud uuringumaterjalid peavad saama korralikult süstematiseeritud, digitaliseeritud ning varundatud, et vältida olulise informatsiooni kaotsiminekut. Kirjalikke materjale leidub erinevate asutuste arhiivides, näiteks PPA-s, riigiprokuratuuris, kuid ka Soomes ja Rootsis. Nende läbi töötamine on väga aja- ja ressursimahukas, et luua korralik ühtne arhiiv.»