Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Telia rike oli ulatuslik – parkimisest häirekeskuseni

Telia suunas eile jõu probleemi lahendamisele ega oska probleemi põhjust veel kinnitada.
Telia suunas eile jõu probleemi lahendamisele ega oska probleemi põhjust veel kinnitada. Foto: Konstantin Sednev

Nii mõnigi Telia klient avastas eile, et valitud telefoninumber ei hakanud kutsuma. Samuti mõjutas ettevõtet tabanud suur rike kõnesid teistpidi: ka näiteks Elisa klient ei saanud Telia võrku helistada.

Tehnilise rikke tõttu olid eile häiritud Telia kõneside ja seadmetevahelised teenused. Tõrge oli tavapärasest palju ulatuslikum ja seetõttu jäid paljud teenused inimestele kättesaamatuks. Mitmed tähtsad infoliinid püsisid tummad, nende seas näiteks perearsti nõuandeliin ja Tallinna abitelefon, kuhu muidu helistatakse palju seoses energiahüvitisega. Mobiil-ID hakkas mõne kliendi jaoks tööle alles teisel katsel ning autojuhtidel jäi mobiilne parkimine kinnituseta. Segadust oli ka olulisima numbri 112 kasutamisega: häirekeskusesse helistamiseks soovitati Telia klientidel SIM- kaart telefonist välja võtta.

Avalikud teenused hakkasid agaralt oma kliente edasi suunama: perearsti nõuandeliin soovitas helistada perearstidele, linnade infotelefonide asemel tuletati meelde meiliaadressid ning koroonatesti aeg paluti broneerida internetis. Kui paljud mured lahendamata jäid, pole veel selge.

Koroonaviiruse avaliku testimise koordinaator ja Medicumi juhatuse liige Tõnis Allik ütles, et kella 15 seisuga ulatus telefonitsi testimisaega broneerida soovinud inimeste arv ligi 1400ni. Allik kinnitas, et kellelgi testiaeg registreerimata ei jää: kõnekeskuse teenindajad tegid tema sõnul tihedaid töötunde eesmärgiga helistada kõigile pöördujatele tagasi. «Õhtuks lahenes olukord nii, et inimesed said lihtsalt broneerimiskeskuselt kõne pool päeva hiljem,» lisas ta.

Tagasi üles