Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Telia teenused on oluliselt häiritud, tumm on ka perearsti nõuandeliin (1)

Telefonikõne. Foto on illustratiivne.
Telefonikõne. Foto on illustratiivne. Foto: Elmo Riig / Sakala

Telia teatas, et eile õhtul alguse saanud tehnilise rikke tõttu on hetkel häiritud erinevad kõneside ja M2M-teenused nende võrgus. Ehkki tõrked puudutavad eeskätt ärikliente ja koostööpartnereid, jäävad paljud teenused inimestele kättesaamatuks. 

Rikke tõttu ei pruugi õnnestuda osa Telia võrgus tehtavatest kõnedest ning hinnanguliselt puudutab see mure hetkel umbes 10 protsenti tehtavatest mobiilikõnedest. 

Häiritud on mitmed infoliinid

Tehniline rike mõjutab nii mobiilset parkimist, mobiil-ID teenust kui ka tervise- ja infoteenuseid. 

Rivist on väljas nii riigiinfo telefon 1247 kui ka perearsti nõuandetelefon 1220 ja 634 66 30, millele helistades on telefon tumm. Riigiinfo numbrile helistamise asemel saab saata e-kirja aadressil 1247@1247.ee, perearsti nõuandeliini asendab ka perearst. 

Kui on tarvis keskkonnaametiga ühendust võtta, siis amet palub pöörduda e-posti aadressile klienditugi@keskkonnaamet.ee.

Häirekeskusesse saab aga helistada juhul, kui telefonist SIM-kaart eemaldada. Teise variandina tuletab Telia meelde, et 112 numbri saab valida ka telefoni taaskäivitades.

Koroonatestimise avaliku testimise kommunikatsioonijuht teatas, et telefoni teel testiaega broneerida hetkel ei saa ning seda tuleb teha digitaalselt. «Kui Teil on saatekiri koroonatestile, siis ärge jääge ootama kõne, vaid saate aja panna veebilehel koroonatestimine.ee, valides sealt «Patsiendile» ja Broneeri aeg» kirjeldas ta. Otselink on saatekirja omanikul ka lühisõnumis. 

Tõrge mõjutab ka linnade infoliine: tummad on näiteks nii Tartu kui ka Tallinna abitelefonid. Kuniks Telia liinid taas töökorda saab, siis palub Talllinn saata avaldused või küsimused aadressil korrapidaja@tallinnlv.ee, Tartu aga aadressil 1789@tartu.ee.

Telia: rünnakut ei kahtlustata

Telia pressiesindaja Raigo Neudorfi sõnul on esialgseil andmeil häiritud ka ärikliente puudutava kõnekeskuse teenused. «Meie enda kõnekeskus on mõjutatud samamoodi, kõnesid ei saa vastu võtta ega välja helistada,» nentis ta.

Neudorfi sõnul on tegu kõrgeima prioriteediga murega, mille lahendamiseks käib kiire töö. Kellegi kurja kätt teenuse rikkes ei kahtlustata ning seda, kui palju aega rikete kõrvalduseks võib kuluda, ei osata hetkeseisuga veel öelda.  

Tagasi üles