Täna sõlmisid Rail Balticu ühisettevõte RB Rail AS ja rahvusvaheline konsortsium lepingu, mille põhjal makstakse 32,3 miljonit eurot Rail Balticu projektijuhtimise ja järelevalve eest.
Rail Balticu projekti juhtimisele kulub 32 miljonit eurot (4)
Hanke võitis konsortsium, kuhu kuuluvad SYSTRA, ITALFERR (Ferrovie dello Stato Italiane Group) ja Egis.
Lepingu järgi võtab inseneriteenuste meeskond endale vastutuse projekti juhtimise eest ning loob projektijuhtimise büroo, mis töötab välja tehnilisi lahendusi ja juhib töid. Büroo teeb tehnilist järelevalvet projekteerimisel, ehitamisel ja testimisel ning kasutuselevõtul kuni defektidest teatamise perioodi lõpuni.
Hanke järgi kuulub konsortsiumi tööülesannete hulka Rail Balticu liiklusjuhtimis- ja turvangusüsteemide kasutuselevõtu ettevalmistamine, hankimine ja järelevalve – mille alla kuulub liikluskorralduse süsteem, objektide turvangusüsteemid, raadioside, side- ja toitesüsteemid ning muud tugisüsteemid.
RB Rail ASi tehniline direktor ja juhatuse liige Marc-Philippe El Beze ütles, et eesmärk on pakkuda liiklusjuhtimis- ja turvangusüsteemide lahendust kogu 870 km pikkuse Rail Balticu trassi ulatuses.
SYSTRA on ühistranspordi- ja liikuvuslahendustele spetsialiseerunud inseneri- ja konsultatsioonikontsern, mille peakorter on Pariisis. Grupp on üle 60 aasta aidanud luua ja täiustada ning moderniseerida transporditaristuid. SYSTRA annab tööd 7300 inimesele.
ITALFERR on FS Groupi (Itaalia riigiraudtee) insenerikonsultatsioonifirma. Alates asutamisest 1984. aastal on ettevõte teostanud üle 600 projekti enam kui 60 riigis. Ettevõttes on palgal 2000 töötajat.
Egis on Prantsusmaal 2011. aastal rajatud rahvusvaheline ettevõte, kes tegutseb konsultatsiooni-, ehitustehnika ja liikuvusteenuste sektoris. 120 riigis tegutsev Egis annab tööd 16 000 inimesele.