Saaremaisest kosmeetikabrändist Tilk! on ilmselt küll kõik looduslike ja keskkonnasõbralike ilutoodete austajad kuulnud, ent vähem teatakse, et mullu sügisel tuli Tilk! välja innovaatilise musta küüslaugu nahahooldussarjaga, mis töötati välja koos TalTechi teadlastega.
Looduse vägi ja teadus käsikäes: Tilk! ja TalTechi teadlased panid musta küüslaugu kreemipurki
Must küüslauk, Koreast pärit iidne imerohi, mida kohalikes traditsioonides kasutatakse tervise turgutaja ja nahaprobleemide leevendajana ning millel on kindel koht ka Aasia köögis, on eestlastele küll vähehaaval tuttavamaks saanud, ent kosmeetikatoodetes pole musta küüslauku siinmail veel küll keegi kasutanud. Tilk! ja TalTech ühendasid jõud ning panid idamaise väeka taime kreemipurki.
Aga mis imevärki haruldus see must küüslauk siis ikkagi on? Tegelikult on see meile kõigile teada-tuntud valge toores küüslauk, mida on umbes kolm nädalat madalal temperatuuril (60–90°C) ja kõrge õhuniiskuse (80–90%) juures kääritatud. Töötlemise käigus muutub küüslauk marmelaadi-laadseks nätskeks massiks ning maitselt on see mõnusalt magus ja karamelline. Kuigi ka valget küüslauku peetakse tõeliseks imetaimeks ning meiegi oleme seda põlvkondade kaupa erinevate haiguste ravimiseks kasutanud, siis musta küüslaugu tervistav mõju on võrreldes valge toore küüslauguga lausa mitmekordne.
Nahatoodetesse lisatuna pakub see kaitset põletike ja infektsioonide eest, noorendab ning ravib erinevaid nahahaigusi. Musta küüslauku aastaid põhjalikult uurinud TalTechi emeriitprofessor ja projekti partner Raivo Vokk tõdeb, et tegu on võimsa antioksüdandiga, mida ei tasu nahahoolduses peljata. See väekas vili aitab kaasa kollageeni moodustamisele nahas, mistõttu on tegemist suurepärase vananemisvastase komponendiga. Kes siiski pelgab pärast kreemi kasutamist lõhnata nagu küüslauk, siis seda pole Raivo Voki sõnul vaja karta, sest must küüslauk kaotab valmistamisprotsessi juures iseloomuliku vänge lõhna ning asemele jääb kergelt magus aroom.
Ka meie kodumaiste väetaimede ja Saaremaa puhta looduse puudutus pole Tilk! uue nahahooldussarja toodetest kuhugi kadunud, sest lisaks mustale küüslaugule leiab sealt nii astelpaju, kummelit, kadakamarju, kassinaerit jpm. Lisaks on tooteid rikastatud C-vitamiini ja hüaluroonhappega, mis võimendavad noorendavat toimet veelgi.
Musta küüslaugu tootesarjas on nii vananemisvastaseid kreeme ja seerumeid, niisutavaid näomaske ja -õlisid, salve kui ka deodorant, ühtekokku 13 erinevat ilutoodet. Praegusel külmal ja kõledal ajal soovitab Tilk! brändi looja Pille Lengi nahka turgutada klientide kahe vaieldamatu lemmikuga:
See mask on hea valik, kui Sul on kuiv, tundlik ja kombineeritud nahk. Tänu suurele antioksüdantide sisaldusele aitab mask võidelda esimeste vananemismärkidega, pakub palju niisutust, aitab rakkudel uueneda ja kahjustustel paraneda ning kaitseb keskkonnamõjude eest. Lisaks mustale küüslaugule sisaldab mask toitvaid õlisid, antioksüdantide rikkaid koostisosi ja vitamiine.
Kreem sobib hästi kuivale, tundlikule ja kombineeritud nahale ning tänu suurele antioksüdantide sisaldusele on sellel tugev vananemisvastane mõju. Samuti tõstab kreem naha vastupanuvõimet, aitab rakkudel uueneda ja kahjustustel paraneda. Toitev näokreem musta küüslauguga sisaldab C-vitamiini ja astelpaju väge ning rohkelt vitamiine.
Milline mõju on mustal küüslaugul nahale?
- Vähendab põletikke ja kosutab aknelist nahka – mustal küüslaugul on antibakteriaalne toime, mis aitab säilitada naha tervislikku mikrobioota tasakaalu ning kaitsta nahka kahjulike mikroorganismide eest.
- Noorendab – võrreldes tavalise valge küüslauguga sisaldab must küüslauk kolm korda rohkem aminohapet arginiini, mis soodustab nahas kollageeni tootmist.
- Ravib nahahaigusi – must küüslauk leevendab oluliselt nahahaiguste, nagu näiteks psoriaasi ja areata alopeetsia sümptomeid ning aitab ravida arme, tüükaid, konnasilmi ja naha seeninfektsioone.
Üks kreemipurk aastateks: Tilk! vähendab üleliigset tarbimist
Juba alates Tilk! brändi loomisest 2015. aastal on ettevõttes lisaks toodete looduslikkusele pööratud suurt tähelepanu ka keskkonnasäästlikkusele. Selleks, et tooted oleksid alati värsked ja midagi raisku ei läheks, siis liiga suuri koguseid ei tehta, ning kui kreem otsa saab, siis saab topsi tagasi anda. Pärast põhjalikku desinfitseerimist ja taastäitmist jõuab see kliendini jälle tagasi ning nii võib ühe kreemipurgiga läbi ajada aastaid. Tilk! brändi looja Pille Lengi soovitab kõikidel ettevõtjatel vaadata oma tegevusele läbi «keskkonnaprillide» ning otsida võimalusi, kuidas keskkonnasõbralikult toimetada.