Politsei andmetel on telefonipetised valinud uue taktika ja üritavad inimestelt raha välja petta venekeelsete kõnedega, milles poetis esineb politseinikuna.
POLITSEI HOIATAB ⟩ Kelmid üritavad venekeelsete kõnedega politsei nimel raha välja petta
Kelmid üritasid saada kätte isikuandmeid, rääkides inimestele legende nende nimele vormistatud laenudest.
«Venekeelseid kõnesid on tulnud erinevatelt numbritelt. Kelmid, nii mehed kui naised, väidavad, et helistavad «politseiametist» ja «regionaalpolitseist» ning esitlevad end «politseiinspektoritena», püüdes lisada usaldusväärsust, nimetades ka suvalisi numbreid oma «politseižetooniks»,» rääkis Põhja prefektuuri kriminaalbüroo kelmuste ja majanduskuritegude talituse juht Paul Pihelgas.
Pihelgase sõnul üritati inimesi veenda selles, et keegi on vormistanud nende nimele laene ja laenude tühistamiseks on vaja öelda oma isikukood ja muid isikuandmeid.
«Kuna inimestele tundus selline lähenemine äärmiselt kentsakas, keeldusid nad oma andmeid jagamast. Sellele järgnesid aga ähvardused, et kui andmeid ei jagata, tuleb laen tagasi maksta. Loomulikult on kogu kelmide jutt väljamõeldis,» sõnas Pihelgas.
Inimesed on märkinud ka, et taustal oli kuulda kõnekeskusele sarnanevat müra, mis annab tunnistust sellest, et kelmid tegutsevadki organiseeritult, helistades välismaal asuvatest kõnekeskustest üle maailma tuhandetele inimestele päevas.
Pihelgase sõnul ei ole praeguseks laekunud ühtegi teadet, et keegi oleks sellise kõne peale oma andmeid avaldanud ja kahju saanud. Taolise petukõne ohvriks langenud inimestel tuleks aga kindlasti sellest politseile teada anda.
«Politsei- ja piirivalveamet ega ka pangad ei helista inimestele sooviga lahendada telefoni teel väidetavaid probleeme teie pangakontoga, ei küsi Smart-ID, Mobiil-ID või muid paroole. Oma andmeid ja paroole ei tohiks kellegagi jagada,» toonitas Pihelgas.