Petukõnede tegijad on võtnud kasutusele uue meetodi veenmaks ohvreid, et tegemist on kõnega pangast, teatab Swedbank.
Swedbank: helistamispettuste tegijad on leiutanud uue taktika (7)
Kõne alguses mängitakse ohvrile eestikeelne lindistatud teavitus sisuga: «Tere, teile helistatakse Swedbankist, hetkel on kõik eestikeelsed teenindajad hõivatud, sellepärast teiega võtab ühendust venekeelne töötaja.» Seejärel asub ohvriga rääkima vene keelt kõnelev kurjategija.
«Swedbank ei kasuta sellist lindistatud teavitust. Meie töötajad räägivad kliendiga tema emakeeles,» selgitas Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets. Pank soovitab kodanikel kõne katkestada, vältimaks petturitega dialoogi astumist. «Nad on väga osavad manipuleerijad,» lisas ta.
Raagmetsa hinnangul tegutsevad petturid väga professionaalselt, muutes sellega pettuse äratundmise keeruliseks. Pidevalt leiutatakse erinevaid viise, mil moel inimestele läheneda. Levinud on eestikeelsed lindistatud teated, samuti üritatakse saata sõnumeid, kus justkui kinnitatakse, et ollakse pangatöötaja.
Pangatöötaja ei vaja pangakaardi blokeerimiseks või väidetavate kontol toimuvate kahtlaste tehingute peatamiseks kliendi PIN-koode. Samuti ei helista pangatöötajad klientidele, et panna peale «pettustevastast kaitseprogrammi» vms. Tasub ka meeles pidada, et Swedbanki töötajad ei kontakteeru kliendiga suhtlusrakendustes nagu WhatsApp, Viber.