Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Cargoson: Logistikatarkvara abil saab kuluosakonnast tuluosakond

Copy
Artikli foto
Foto: Cargoson

Kui suuremates ettevõtetes on palgatud logistikat korraldama spetsialistid, siis pisemates teevad selle töö sageli ära kas ostujuht või müügijuht, assistent või vahetusevanem laos. Süsteem on aga üldjuhul sarnane – ettevõttel on kas pikajaline leping oma veopartneritega või küsitakse iga kord erinevatest logistikafirmadest pakkumised. Ent see kõik on oluliselt lihtsam ja läbipaistvam, kui võtate kasutusele tarkvara, mis koondab teie erinevad veopartnerid ühisele „töölauale”. Logistikatarkvarast saab tööriist, mille abil paraneb suhtlus veofirmaga, suureneb läbipaistvus, väheneb logistiku töökoormus ja suureneb tootlikkus.

Nii nagu raamatupidamistarkvara lööb korra majja finantsasjades ning müügitarkvara müügimeeste töös, loob Cargoson.com korra majja logistikaosakonnas. Seadistades oma lepingud erinevate veopartneridega ühte süsteemi ja registreerides logistikatehingud samas andmebaasis, on kaubavedudega seotud info osapooltele ühtviisi arusaadav ja nähtav nii arvutis kui ka nutiseadmes. Tarkvarast on abi kõigile, kellel on igapäevaselt või aeg-ajalt vaja saadetisi teele panna – alates tootmis- ja tööstusettevõtetest ning kaubandus- ja vahendusfirmadest kuni e-poodide ja käsitöömüüjateni.

Toimetad justkui suures kaubanduskeskuses

„Julgen väita, et spetsiaalse tarkvara kasutamine igapäevases logistikas kärbib vedudega tegeleva inimeste ja transpordifirma veokorraldaja tööst tubli osa. Sellised, muidu keerulised ja aeganõudvad ülesanded nagu transpordihinna arvutamine, veofirma valimine ja info edastamine autojuhile muutuvad oluliselt kiiremaks ja täpsemaks,” tutvustab Kurik.

„Tuues paralleeli teiste valdkondadega, siis Cargoson on justkui tänapäevane kaubanduskeskus. Sa astud uksest sisse ja leiad eest nii suured universaalpoed (DHL, DSV, Schenker, jne) kui ka nišikauplused (Sendpack, Omniva, Itella, DPD või „Väike Vahva Kaubik OÜ“), kuhu soovi korral saab sisse astuda. Iga „kauplus“ müüb ise sulle, spetsiaalselt sinu vajadusi arvestades, oma toote. Kindlasti leiad alati sobiva lahenduse oma ülesandele, kuna suhtlus, maksed ja kokkulepped tehakse ikka ja alati konkreetse müüjaga,“ räägib Cargosoni juht Aivo Kurik, kes on aastakümneid logistikavaldkonnas töötanud. „Nagu ikka uute asjadega, võib alguses tunduda uus tarkvara võõras, kuid tegelikult paneb see kaubaveotellijad ja veofirmad omavahel online’is infot vahetama, sealjuures tellimused saadetakse otse veofirma IT süsteemi.”

Artikli foto
Foto: Cargoson

Plug&play liidestused veofirmade tarkvaraga

Tänu liidestustele paljude erinevate veofirmadega ja koostöös FleetComplete rakendusega liigub info vajadusel vähem kui 30 sekundiga kaubamüüja või -ostja raamatupidamisprogrammist või netipoest veofirma autojuhi telefoni, kusjuures juba sisestatud infot ei pea keegi kuhugi uuesti sisestama. Kuna kõigi osapoolte raamatupidamisprogrammid, e-poed ja muu vajalik tarkvara on Cargosoni abil ühendatud, on toimingud kiired ja läbipaistvad. Cargoson on liidestatud näiteks majandustarkvaraga Directo, Microsoft Dynamics 365BC ja Odoo. Loomulikult saab ka lihtsa Exceli vormi vajadusel liidestada oma veofirmadega.

Kulude osakonnast saab tulude osakond!

Ettevõtete logistika osakonnast on Kuriku sõnul võimalik teha kulu osakonna asemel sootuks tulu teeniv osakond. „Igal veofirmal on erinevad veod erineva hinnaga – mõne puhul on soodsad väikeste ja kergete riigisiseste pakkide saatmine, teise puhul näiteks Põhjamaadesse veetavad alusetäied. Meie programm võimaldab luua ettevõttesiseseks kasutamiseks ühtse hinnakirja, mis baseerub veofirma(de) poolt antud ettevõttele tehtud pakkumistel. Majasisese hinnakirja alusel justkui logistik müüb veoteenust teistele osakondadele. Kui juhtub veel olema, et ettevõttel on oma autopark, siis saab nii oma autojuhid kui ka logistiku motiveerida pigem raha teenima kui kulutama. See on ju hoopis parem tunne tööd teha, kui kiirete ja tarkade valikutega saad sisuliselt ise oma palga välja teenida, sest Cargoson võimaldab sul hõlpsasti ja paralleelselt lisaks oma autodele palgata kasvõi 10 erinevat veofirmat, kasutades ära nende tugevaid külgi kindlatel suundadel.

Kõigist, nii juba tehtud kuludest kui ka ootel olevatest kokkulepetest, saab ülilihtsa ülevaate. Kui vedu on tellitud, siis sellealane kirjavahetus koondub ühe saadetise põhiseks. Samuti on kuvatud saadetise track&trace. Selline keskus väldib olukorda, kus e-kirjad on laiali inimeste postkastides ja Exceli tabelites ning keegi ei mäleta kuu aega tagasi tehtud kokkuleppe detaile ega saadetise saatust.

Korralik eelarve

Käes on sügis, millal ettevõtted hakkavad korraldama uue aasta hankeid ja eelarvestama oma transpordikulusid. Cargosoni abil on võimalik ülimugavalt koondada kõik erinevad hinnapakkumised ühte süsteemi ja lasta programmil läbi arvutada oma tegelikud veomahud erinevate veofirmade pakkumistega. Nii lihtne see eelarvestamine olekski.

Ülinutikas logistikaprogramm vaid ühe euro eest päevas

Erinevalt teistest logistikaprogrammidest, kus enamasti küsitakse tasu veofirmadelt, on Cargoson veofirmadele tasuta. „Me ei küsi raha mitte veomahu, vaid enamasti lihtsalt kasutajate arvu pealt. Tarkvara säästab palju aega ja raha just veo tellijatele, aidates neil teha tarku valikuid kiiresti,” täpsustab Kurik. „Keskmiselt on meie tasu suurusjärk üks euro päevas inimese kohta, mis tänast palgataset arvestades on vähem kui 5 minutit logistiku tööaega.”

Eesti- ja inglisekeelse programmi kasutamine on kasulik lahendus ka veoettevõtete tarbeks, sest suhtlus oma kliendiga liigub kellegi isiklikust Outlooki või Gmaili postkastis hoopis konkreetse saadetise juurde ühtses süsteemis. Klienditeeninduses tuleb täiesti uus tase, kus puhkusele minek ei tekita enam kellelegi liigset segadust.

Tutvu lähemalt Cargosoni võimalustega:

Loe: www.cargoson.com

Helista: +372 5555-0028

Kirjuta: hello@cargoson.com

"Võttes arvesse varasemat kogemust teiste TMS platvormidega, võin öelda, et senine kasutajakogemus on parim. Andmete ühte süsteemi koondamine ja kasutuselevõtmine oli kiire ja lihtne."

Rain Vain

BMI Monier Group Baltikumi tarneahela juht

„Kiirel ajal, kui meie ettevõte ja tootmismahud on kiiresti kasvanud, aitas Cargoson koondada kogu transpordi organiseerimise ühe katuse alla. Meil on 4-5 erinevat veopartnerit ja kui neil kõigil olid oma tellimiskeskkonnad, siis nüüd toimub meie jaoks kõik ühest kohast. Seda kõikide inimeste jaoks, kes majasiseselt transporti tellivad. Samuti on väga praktiline, kui kõikide vedude andmed ja statistika on kättesaadavad samast keskkonnast. Otsustasime Cargosoni kasutama hakata juba möödunud aasta aprillis, sest see platvorm tundus innovaatiline ja võrreldes veofirmade poolt pakutavate lahendustega kliendikesksem. Samal ajal, kui kõik logistika- ja transpordiettevõtted arendasid enda tellimiskeskkondi, mõtlesid Cargosoni inimesed sellest sammu ette ja tegid vedude tellijate jaoks elu veel lihtsamaks. Oleme väga rahul!“

Ivari Koppel, Chemi-Pharm AS juhtkonna liige

Artikli foto
Foto: Cargoson
Copy
Tagasi üles