Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

OTSEPILT Teemeistrid ja riigiteede hooldeautojuhid võistlevad nii sõidus kui teoorias

Copy
Riigiteede hooldeautojuhtide kutsevõistlus Säreveres Järvamaa kutsehariduskeskuses 2019. aastal.
Riigiteede hooldeautojuhtide kutsevõistlus Säreveres Järvamaa kutsehariduskeskuses 2019. aastal. Foto: Kuido Saarpuu

Transpordiameti eestvedamisel korraldatakse Järvamaa kutsehariduskeskuse Särevere õppekohas riigiteede hooldeautojuhtide ja teemeistrite kutsevõistlused, kus selgitatakse välja aasta parimad.

Võistlusalasid on viis: liiklustest (individuaalne nii autojuhile kui ka teemeistrile), täpsussõit (autojuhile), kombineeritud võistlus (teemeistrile), pimesõit (võistkondlik, osalevad autojuht ja teemeister), viktoriin (võistkondlik, osalevad autojuht ja teemeister).

Kutsevõistlustel selgitatakse välja aasta parim hooldeautojuht, teemeister ning meeskond. Osalevad võistkonnad enamikust hooldepiirkondadest. Võistluse eesmärk on motiveerida ja innustada valdkonnas tegutsevaid ettevõtteid ja töötajaid enesetäiendamisele, populariseerida valdkonda ja anda võimalus kogemuste vahetamiseks teede korrashoiu alal.

«Sellel aastal kohtume Säreveres uues formaadis juba kolmandat korda. Vaatamata riigis levivale pandeemiale toimuvad kevadeks planeeritud võistlused hooldeautojuhtidele ja teemeistritele nüüd sügisesel ajal,» rääkis võistluse peakohtunik, transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna Lääne üksuse juhataja Hannes Vaidla. Võistlusjuhendisse on tema sõnul tänavu toodud ka lisavõistlusalad, mis toovad vaheldust ja lisavad pinget.

Sedalaadi kutsevõistluste traditsioon Eestis sai alguse juba 1973. aastal. Järvamaa kutsehariduskeskuse juhtõpetaja Ivar Kohjuse sõnul on tore, et võistlus on taas ellu äratatud ja traditsiooniks muutumas. «Kuna Järvamaa kutsehariduskeskus on Eestis ainukene teedeehitaja kutset õpetav ametikool, siis võistluse korraldamine koostöös transpordiametiga meie õppekohas on igati loogiline,» sõnas ta. 

Esimest korda jõuab võistlusplatsil uudistajate ette alles ehitamisjärgus olev teehöövel V-1 – esimene eestlaste projekti järgi ehitatud ja 1948. aastal valminud teehöövel, mida valmistati kokku 122 tükki ning millest tänaseks ei ole säilinud ühtegi. 2020. aastal algatasid maanteemuuseum, Järvamaa kutsehariduskeskus, Rikitop OÜ ja teenekad teedeveteranid ühistööna originaalosade kogumise ja asusid masinat jooniste järgi taaslooma. Teehöövel valmib täies ilus 2023. aasta kevadel ja hakkab kandma kerenumbrit 123.

«Selle projekti juures köidab tegijaid paljutähenduslik eesmärk – taastada täielikult Eesti teedeehituse märgiline verstapost,» ütles maanteemuuseumi juhataja Kadri Valner. V-1 valmimisel lisandub teehöövel tema kinnitusel Eesti maanteemuuseumi teedemasinate kogusse kui oluline suunanäitaja Eesti masinaehituse ja teedeehituse ajaloos.

Võistluse päevakava:

11.00 - Avamine

11.30 - Liiklustest

12.30–15.30 - Täpsussõit autojuhtidele, pimesõit, kombineeritud võistlus teemeistritele

16.00 - Viktoriin

17.00 - Autasustamine

Tagasi üles