«Kultuuri koja» kolmas saade küsib: kuidas on Eestis inimese anne väärtustatud? Kas andekad inimesed kõikides eluvaldkondades saavad piisavalt tähelepanu? Kuidas leida võimalusi, et me ei kaotaks andekaid inimesi? Kuidas leida rakendust kõikidele erakordsetele annetele? Väikese rahvuse püsimajäämise võti, ehk ongi see oma anderssursi hoidmises ja arendamises?
Eesti Kultuuri Koda korraldab 19. septembril kell 18.00 Alexela Kontserdimajas Annetekoda 2021 konkursi finaali. Annetekoja formaat on loodud, et avastada andeid igas eluvaldkonnas sõltumata east.
Saates arutavad annete ja nende tähtsuse üle koorijuht Lydia Rahula, priimabaleriin Age Oks, ooperilaulja ja Annetekoja looja Pille Lill ning Ameerika talendis osalenud Vello Vaher.
Eesti Kultuuri Koda kutsub kultuuritippude arutelutundi. Fookuses on laia kandepinnaga päevakajalised teemad. Sõnastame probleeme ja otsime uudseid lahendusi, inspireerides kuulajaid kaasa mõtlema.
Teksti on loetavuse huvides pisut toimetatud.
Pille Lill: Räägime täna andest. Kuidas me saaksime teha nii, et Eestimaal andeid ei kaotataks? Ma oma kogemusest alustan näitega, et ooperilauljana tegutsesin palju aastaid koos oma partneri Vello Jürnaga. Vello oli hardulane dramaatiline tenor, kes lahkus meie seast väga vara. Ta on juba paarkümmend aastat läinud ja siiamaani tema asemele pole dramaatilist tenorit Eestisse tulnud.
See ei tähenda, et neid ei ole olnud, aga mul on tunne, et kui me oleksime natuke rohkem selle peale mõelnud, siis me võib-olla oleksime saanud mõne dramaatilise tenori kasvatada, hoida, väärtustada, anda võimalusi. Samamoodi Helvi Raamat, kes juba 42-aastaselt lavalt lahkus – ka dramaatilist sopranit ei ole tulnud. Need on niisugused näited Eesti ooperimaailmast, kus annet, seda hääleliiki ongi vaid üks.
See tähendab, et on vaja kardinaalselt mõelda. Kohe, kui üks lahkub, siis tegelikult peaks olema rivis veel paar-kolm tükki.