«Väidan, et süsteem toimib, vastupidisel juhul puuduks igasugune nõudlus munitsipaallasteaia teenuse järele,» ütles haridusameti juht, tõdedes samas, et loomulikult ei sobi üks süsteem kõigile ühtemoodi. Selleks ongi loodud võimalustena ka lastehoiuteenus, eralasteaiad jms.
Palkasid kärpima ei hakata
«Artikli autor tõstatas küsimuse, miks olukorra lahendamise asemel tahetakse abiõpetajate palkasid veelgi kärpida või vähendatakse õpetajate töötunde ja tasu. On arusaamatu, mis on niisuguse väite aluseks. Tallinnas on lasteaiaõpetajate alampalgamäärad võrdsustatud kooliõpetajate palkadega ning õpetajaabide palk on 50 protsenti õpetaja palgast ning seda ei ole plaanis vähendada,» kinnitas ta.
Laste arvust rühmades rääkides kordas Pajula taas, et ehkki laste nimestikuline arv rühmades on 24, käivad kohal keskeltläbi 16-17 last. See teeb 8 last täiskasvanu kohta. «Paraku tuleb lähtuda reaalsetest võimalustest, milles täna oleme, ning seda arvestades on täiskasvanute ja laste arvu suhe optimaalne. Kui me soovime aga seda muuta, võime saada küll kolm inimest rühma kohta, kuid kindlasti mitte sellise kvalifikatsiooni ja palgaga,» arvas haridusjuht.
«Oluline pole siiski niivõrd suhtarv, kui inimesed, kes lasteasutustes töötavad, nende väärtushinnangud, motivatsioon, tõekspidamised ja kasvatuspõhimõtted. Kindlasti on aga otstarbekas muuta lasteasutuste töökorraldust nii, et õpetajate abidest saaks töötajad, kellel on vastav ettevalmistus ja valmisolek õpetajat abistada.»
«Haridusamet on jätkuvalt arvamusel, et riik ja kohalikud omavalitsused peaksid tegema kõik võimaliku selleks, et vanemal oleks võimalik oma lapsega kuni tema kolme-aastaseks saamiseni kodus olla. Kindlast on oluline panustada vanemaharidusse, sest üha suurenev on trend, et sünnitatakse nö riigile ning üha varem soovitakse lapsed lasteasutuste hoolde anda,» leidis Pajula.
Sotsiaaltöötaja Jaana Eskor kirjutas oma eilses arvamusartiklis, et lasteaedades valitseva olukorra tõttu kasvatab riik üles terve põlvkonna vaimseid ja ka füüsilisi sante. Ta heitis isiklike kogemuste põhjal ette, et pisikesed peavad lasteaias ise hakkama saama, õpetajatel pole mahti õppetegevust läbi viia ning abiõpetajad on taandunud sisuliselt koristajaks ja nõudepesumasinaks.