Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

HARIDUS JA TEADUS Mihkel Kunnus: kasutu kirve sooneutraliseerimine (3)

Fookuse Hariduse ja teaduse toimetaja Mihkel Kunnus.
Fookuse Hariduse ja teaduse toimetaja Mihkel Kunnus. Foto: Margus Ansu

Kui tahes palju ka õppekavu, õilsaid printsiipe ja muud säärast ei lihviks, tegelikus koolielus saab üha määravamaks see õpetaja oma pädevustega, kes üldse võtta on, kirjutab toimetaja Mihkel Kunnus.

Kui inimeste arengule vaadata läbi sooneutraalsuse- ja tööturuprisma, siis on hästi näha, et IT sobib kenasti siia ritta. Kui oskus teha ise lõikelauda või kududa sokki on sootuks kasutud, siis programmeerimisoskus on sootult kasulik. Ometi arengupsühholoogiliselt erinevad need nagu öö ja päev. Programmeerimine on puhttserebraalne nähtus – ainus kehaline oskus, mida see vajab, on klõbistada klahve. Seepärast kirjutan ma küll kahe käega alla soovitusele suurendada tehnoloogiaõpetuse mahtu, aga mitte sellele, et sinna lisada «programmeerimise elulised alused, nagu neid pakub näiteks Unicorn Squad’i õppekava».

Tagasi üles