Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Segadus Ida-Virumaa bussihanke osas jätkub

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
42 uhiuut Iveco-bussi seisab juba detsembri keskpaigast Paldiski sadamas ja pole sugugi välistatud, et need jäävad sinna aprillini.
42 uhiuut Iveco-bussi seisab juba detsembri keskpaigast Paldiski sadamas ja pole sugugi välistatud, et need jäävad sinna aprillini. Foto: Peeter Langovits

Kuigi algselt loodeti, et Ida-Virumaa kahe väiksema liinigrupis õnnestub uued reisijateveo lepingud ära sõlmida enne riigihanke vaidluse lõppu, siis riigihangete amet selleks luba ei andnud.

«Kuna teises ja kolmandas liinigrupis paremaks tunnistatud pakkujate osas vaidlusi ei olnud, siis me taotlesime vaidlustuskomisjonilt luba selle riigihanke raames kaheksaks aastaks lepingud ära sõlmida,» rääkis maanteeameti ühistranspordiosakonna nõunik Mika Männik.

Riigihangete vaidlustuskomisjon aga leidis, et see ei ole põhjendatud, kuna liiniveo katkemine ei ole tõestatud, sest maavanem saab sõlmida ajutisi lepinguid. «Kuigi need (ajutised lepingud - toim) on tükk maad kallimad, riigile koormavad ja riigieelarvet lõhkiajavad, aga see ei olnud argument nende jaoks,» tõdes ametnik. Selle nädala jooksul tulevad vaidlustuskomisjonilt viimased otsused ning seejärel Männiku sõnul otsustatakse, mida edasi teha.

Vaidlustuskomisjoni liikme Veiko Vaske sõnul võib komisjon enne vaidluse lõppu anda loa lepingute sõlmimiseks, kui hankija seda taotleb.

«Antud juhul komisjon seda luba ei andnud, seda nii vormilistel kui sisulistel põhjustel,» sõnas Vaske. Sisulise põhjus oli Vaske sõnul see, et taotlus ei olnud piisavalt põhjendatud. «Seda ohtu, mida hankija välja tõi, et bussiveoteenus võib katkeda, seda ohtu õiguslikult ei eksisteeri, sest maavalitsus võib varasemaid lepinguid pikendada nii kaua kui vaidlused käivad,» selgitas ta.

Ida-Viru maavalitsus pole kaheksa aasta jooksul suutnud sõlmida püsivaid reisijateveo lepinguid ning seetõttu seisavad saastekvootide raha eest ostetud bussid jätkuvalt Paldiski sadamas. Kuna eelmisel aastal välja kuulutatud riigihange ümber jätkuvad vaidlused, siis esialgu uue riigihankega valitud firmad ei saanud 1. veebruaril tööd alustada.


Riik annab hanke võitjatele tasuta kasutamiseks ka CO2 kvoodi raha eest ostetud 42 uut IVECO bussi, mis esialgu seisavad Paldiski sadamas.
 

Tagasi üles