Teisipäeval avastati Bekkeri sadamas Kopli lahel õlikirmega laik, mis on tänaseks hajumas. Keskkonnaameti andmeil oli tegemist süvendamistöid teinud laeva hüdraulikaõli lekkega.
Kopli laht reostus hüdraulikaõliga
Teisipäeva õhtul avastati Kopli lahel õhuke merereostuse kiht, mille kaldale jõudmise takistamiseks käivitati reostustõrjeoperatsioon. PPA laeva Raju meeskond traalis reostust absorbentpoomiga ja reostustõrje lõpetati enne kella 23, kirjutas Postimees varem.
«Kontsentreeritumas alas õnnestus absorbentpoomide abil reostust piirata. Kogu reostust likvideerida ei olnud võimalik, sest kiht oli sedavõrd õhuke ning hajus osaliselt ise,» selgitas PPA mereturvalisuse grupi juht Marge Kohtla.
Veel täna hommikul kontrollis piirkonda mootorpaadi M-15 meeskond, kes tuvastas väiksemad reostuse laigud. Ühtlasi tegi lennusalk Kopli lahe kohal vaatluslennu ja selleks ajaks oli reostus pea täielikult hajunud. Praegu on keset lahte veel väike reostuse laik, kuid see on hajumas.
Meeskond tuvastas ka reostuse võimaliku allika, milleks on arvatavasti vigase hüdraulikaga süvendamistöid teinud laev.
Keskkonnaameti järelevalveosakonna Harjumaa büroo juhataja Tarmo Tehva kinnitusel võtsid inspektorid proovid nii reostuslaigult kui ka kahtlusaluselt laevalt. «Proovid lähevad laborisse, ootame vastuseid. Samuti ootab väljaselgitamist see, kui suur kogus õli merre lekkis,» sõnas Tehva.
Praeguseks on Tehva sõnul teada, et ühel Bekkeri sadamas süvendmistöid teinud laeval oli probleeme hüdraulikaga. «Esialgne pilt, mis merel avanes, annab alust arvata, et tegu oligi hüdraulikaõli lekkega. Leke suleti kohe, kui see avastati, ning kahtlusalune laev läheb remonti,» ütles ta.
«Meil ei ole praegu teada, et mõni lind või mereloom oleks õliga määrdunud või et reostus oleks randa jõudnud,» rääkis Kohtla, lisades, et reostuse tekkepõhjuse ja lekke koguse selgitamiseks algatas keskkonnaamet väärteomenetluse.