Liikluskoolitaja meenutas, et algastmekoolitusse libedasõidukoolituse kohustuse määrusse jäeti sisse kahe-aastane ülemineku periood, mille ajal saanuksid kõik autokoolid rajada ise infrastruktuuri või sõlmida kokkulepped. Ta tõi näide Soomest, kus 6-7 väiksemat autokooli lõid koostöös omavalitsusega oma libedasõiduplatsi.
«Võimalusi on erinevaid. Öelda, et kohustus on määrusse pandud ainult ühe äriettevõtte huvides, ei ole õige. Igal ettevõttel on valikuvabadus - kas investeerida juurde, võtta pangalaene ja kohustusi või olla sellel turul madala riskiga, rentides õppeklassi, liisides autot ja mitte omades bilansis oma vara, et kui midagi peaks juhtuma, on võimalik ärist kiiresti väljuda,» rääkis Madar.
Madar lisas, et kui seadus kohustab igat autokooli kasutama õppesõiduplatsi, siis praegu enamikul autokoolidel oma platsi pole - seda renditakse mõne teise ettevõtte käest, kes pakubki platsirendi teenust. «Siin on ju analoogne olukord – kas ka sel juhul on kellegi ärihuve eelistatud avalikele huvidele? Ma arvan, et siiski mitte, sest teatud koolitusi polegi võimalik avatud liiklusega tänavatel läbi viia.»
Ministeeriumiametnike mõjutamist Madar omaks ei võtnud. «Võin käe südamele panna, et mina ei ole midagi selles osas teinud, et kuskilt midagi ebaseaduslikult sisse tuleks. Olen istunud ministeeriumis ja maanteeametis ümber laua koos autokoolide liidu ning liikluskoolitajate liidu esindajatega, ka viimase määruse vastuvõtmise juures, kusjuures sellele mitte ühtegi vastuväidet ei olnud. Sellele ei saagi liiklusohutuse seisukohast vastuväiteid olla. Vaadates möödunud aasta lõpu fataalseid õnnetusi, tuleks võib-olla pigem kaaluda libedasõidu osakaalu suurendamist,» märkis Madar.
«Meie soov on läbi aastate olnud suurendada liiklusohutust ja viia tase Põhjamaadele lähemale. Siiani oleme libedaradade kasutamise võimalust kõigile autokoolidele pakkunud, koostöö on laabunud väga hästi,» lisas ta.