Reedel täitub 20 aastat liiklusõnnetuste uurimiskomisjoni (LÕUK) tegevuse algusest.
Liiklusõnnetuste uurimise komisjon tähistab 20. tegevusaastat
Komisjoni tegevuse eesmärk on hukkunute või viie või enama vigastatuga lõppenud liiklusõnnetuste põhjuste väljaselgitamine ja üldistamine ning liiklusohutuse tagamiseks ettepanekute väljatöötamine.
4. juunil 2001. aasatal teede- ja sideministri käskkirjaga moodustatud komisjoni tegevus tuleneb liiklusseadusest. Kui algselt uuriti vaid Harjumaal juhtunud liiklusõnnetusi, siis alates 2009. aastast lisandusid Tallinnas juhtunud õnnetused ning alates 2017. aastast uuritakse õnnetusi üle Eesti. Alates komisjoni moodustamisest on uuritud 687 liiklusõnnetust.
Ekspertkomisjoni esimehe Villu Vane sõnul ei ole liiklusohutust silmas pidades õnnetuste andmed alati piisavad. Andmeid kogub politsei ja me teame, kus juhtus, millal juhtus, mis juhtus ja kellega juhtus ning see on üldise statistika jaoks piisav. Kuid me ei tea, miks õnnetus juhtus, millised tegurid selle toimumist ja tagajärgi mõjutasid ning mida teha, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks. Õnnetusi süvitsi uurides kogutakse kõikide raskete liiklusõnnetuste kohta ühesugused andmed, mis võimaldavad paremat ja sügavamat analüüsi ja põhjendatud järeldusi ehk teame täpsemalt, mis teedel toimub.
Liiklusõnnetuste uurimiskomisjoni kogutud andmeid ja koostatud arvamusi kasutatakse liiklusohutuse olukorra hindamisel ja ennetusmeetmete väljatöötamisel. Komisjoni tehtud ettepanekud on ka üheks sisendiks taristu muutmisel, teavitustegevuste korraldamisel ja järelevalvemenetluste alustamisel nt autokoolide ning tehnoülevaatuspunktide tegevuste üle. Uuritud liiklusõnnetustest saadav teave on olnud peamiseks lähtekohaks liiklussaate «Punane sekund» loomisel.