Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Tallinna-Tartu maanteel testitakse väga pikka ja rasket veost (2)

Copy
25,25-meetrise veosega saaks ühe sõiduga 13 tonni jagu kaupa praegusest rohkem vedada.
25,25-meetrise veosega saaks ühe sõiduga 13 tonni jagu kaupa praegusest rohkem vedada. Foto: Kaspar Pokk

Transpordiamet ja logistikafirma DB Schenker testivad kolmel õhtul Tallinna ja Tartu vahel enam kui 25 meetri pikkuse ning 60 tonni kaaluva autorongi kasutamist, et mõõta ülipika veose efektiivsust linnadevahelises transpordis.

Korraga liigub Tallinna ja Tartu vahel kolm koormatud autot – üks 25,25-meetrine 8-teljeline ning 60 tonnise registrimassiga sõiduk, üks tavaline 16,5-meetri pikkune poolhaagis ning üks 10-meetrine jaotusauto mõõtmetes veok, teatas logistikafirma esindaja.

Schenkeri juhatuse liikme Kristo Vrageri sõnul on Eestis auto ja haagise maksimaalne pikkus 18,75 meetrit ning kõige laialdasemalt on kasutuses 16,5-meetrised masinad.

«Pikkade autorongide eesmärk on muuta linnadevaheline kaupade vedu efektiivsemaks ning 25,25-meetrise veosega saaks ühe sõiduga vedada tervelt 13 tonni jagu kaupa praegusest rohkem, mis on oluline sääst,» ütles Vrager.

Teoreetiline ülevaade säästust on olemas, kuid nüüd testitakse kolmel päeval Tallinna ja Tartu vahel kolme võrreldava täislaadungis autoga sõitmist, seda analüüsib transpordiamet, kes vaatleb seda, kas ja kui palju on pikem auto efektiivsem ja milline on mõju teedele ja keskkonnale.

«Aprillis testisime Harju- ning Läänemaa teedel sama pikka sõidukit, et hinnata peamiselt pika veosega läbitavust, aga nüüd on meil testimiseks täpselt selline masin, mis võiks Eesti linnade vahel sõitma hakata,» sõnas Vrager.

Testsõidukid stardivad Tallinnast Tartusse kolmel õhtul kell 20 ja naasevad sealt öösel.

Tagasi üles