Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Autoremontija: pole mõtet üritada autot külmaga vägisi tööle saada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Auto käivitamine külma ilmaga.
Auto käivitamine külma ilmaga. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tondi autoteeninduse autoremondilukksepp Peter Viks rääkis, et külma ilma tõttu on autoteeninduse poole pöördunud vähemalt kaks korda rohkem inimesi kui tavaliselt. Tema hinnangul pole mõtet üritada autot vägisi tööle saada.

«Põhiprobleemiks on see, et auto ei lähe käima,» tõdes Viks. «Üks asi on vana aku ja diislite puhul on teine probleem eelsüüteküünlad ja kütuse kvaliteet.»

«Lisaks kaasnevad käivitusega kõik järgmised vead, näiteks põleb generaator maha või starter saab liiga palju haiget,» rääkis ta. «Tihtilugu on see, et kui aku ei jõua vedada, siis pannakse juhtmed külge ja käiatakse julmalt, aga kui õli on paks, siis ega ta ei suuda seda väga ringi ajada.»

Viksi sõnul tuleb neil seetõttu sageli autod teenindusse pukseerida ning praeguste külmade ilmadega võivad järjekorrad auto korda tegemiseks ulatuda 2-3 päevani.

Mida teha, et auto hommikul käivituks? «Nüüd on seda hilja teha, aga sügisel võiks teha aku koormustesti, vahetada ära eelsüüteküünlad, vahetada diiselautodel kütusefilter ja muud elementaarsed asjad, mida tegelikult tehakse alles siis, kui on juba hilja,» sõnas ta. «Talveks ettevalmistatud autodel tihti neid probleeme ei ole.»

Viks tõdes, et kui öösel on -30 kraadi ja auto seisab maja ees, siis pole auto säästmiseks just palju teha.

«Kui inimene elab eramajas, siis saab ööseks akulaadija peale panna või aku tuppa viia, aga ma ei näe, et kortermajades elavad inimesed hakkaks akusid maha kiskuma ja tuppa tassima,» sõnas ta. «Aku kaotab oma mahtuvusest suure protsendi just tänu külmale.»

Seetõttu ei soovita Viks üritada hommikul autot vägisi tööle saada.

«Näiteks peale kolmandat käivitamiskorda on juba 30 protsenti akust läinud ja see, et ta edaspidi tööle läheb, on väga väike tõenäosus,» ütles ta. «Väga mõistlik ei ole seda teha, mida paljud teevad, et käiavad aku täiesti nulli. Pigem ma arvan, et kui temperatuur läheb -10 peale, siis see auto jälle töötab.»

Viks on täheldanud, et praegu on linnas liiklus hõredam. Ta pakkus, et on inimesi, kes on loobunud auto käivitamisest ja on neid, kes isegi ei ürita.

«See ei olegi vale tegevus, sest ega teda käima sundida ei ole autole kõige parem, sest õlid on miinuskraadide juures paksuks läinud ega määri midagi,» rääkis ta.

Viksi sõnul ei saa välja tuua probleemsemaid automarke või mudeleid ega ka mitte tootjamaad.

«Täpselt selline, nagu on tänavapilt, nii need autod tulevad kah,» kinnitas ta. «Ilmselt tuuakse kõige rohkem autosid, mis on toodetud enne 2005. aastat.»

Märksõnad

Tagasi üles