Päevatoimetaja:
Marek Kuul
(+372) 507 3066

Asekantsleri uitmõte: kaitse- ja siseministeeriumi võiks ühendada

Copy
Kaitseministeeriumi asekantsler Meelis Oidsalu. FOTO: Joakim Klementi
Kaitseministeeriumi asekantsler Meelis Oidsalu. FOTO: Joakim Klementi Foto: Joakim Klementi

Kaitseministeeriumi (KaM) asekantsler Meelis Oidsalu tõdes tänases Postimehes kajastatud koostöökatsete ning sellega kaasnevate pingete taustal, et tema visioonis oleksid kaitse- ja siseministeerium ühendatud.

Mitmed ambitsioonikad, kuid keerukad koostööprojektid – nagu laevastike ühendamine – näitavad, et kahe jõuministeeriumi vahel on omavahelist lävimist väga palju ja et Eesti-suguses riigis ning hübriidsõdade ajastul võiks KaMi ja SiMi ühendada.

«Ma olen 20 aastat KaMis töötanud ja 20 aastat teinud SiMiga koostööd. Meil on nii palju koostööpunkte, et võiks teha ühes struktuuris seda koordinatsiooni,» selgitas Oidsalu.

Oidsalu sõnul pole probleem paaris üksikus teemas, kus koostöö on aeglane, vaid tegelikult on võimalikke koostöökohti nii palju, et lihtsam oleks kõike juhtida ühest ministeeriumist. «Ma ei näe mingit põhjust, miks Eestis neid relvajõudusid peaks erinevatest ministeeriumitest juhtima.»

Oidsalu kinnitas, et esialgu on see kõigest tema uitmõte. Ja kuigi Postimehega sel teemal suhelnute näitel pole ta ainus, kes näeks sellest teatavat loogikat, siis poliitiliselt on see ettepanek lihtsalt ebarealistlik.

SiM vaataks pigem justiitsministeeriumi poole

Siseministeeriumi kantsler Lauri Lugna. FOTO:
Siseministeeriumi kantsler Lauri Lugna. FOTO: Foto: Tairo Lutter

SiMi kantsler Lauri Lugna näeks pigem koostööd justiitsministeeriumiga. Lugna meenutas, et olid ju 1930ndatel need kaks asutust ühendatud kohtuministeeriumiks ning sarnast lahendust rakendatakse ka Eesti naaberriikides.

Ta selgitas, et kui KaM tegeleb  ennetus- ja ettevalmistustööga võimalikeks tulevikukonfliktideks, siis SiM on rakkes igapäevaste ülesannetega.

Lugna ei jätnud kasutamata võimalust väikeseks päevakohaseks torkeks kaitseministeeriumi suunas: «Ma avan võib-olla natuke, mida KaMi kolleegid nii hästi ei tea: kui kaplanaadi ja usuasjade suhtes on KaMi haldusalas teatavad valikute kohad, siis SiM on juba 1990ndate algusest seisnud teiste valdkondade seas hea ka selle eest, et Eesti riigil oleksid head suhted just usuorganisatsioonidega.»

Tagasi üles