Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) on mures transpordiameti, lennuameti ja veeteede ameti ühinemisprotsessiga seotud koondamiste pärast. Selgituste saamiseks pöörduti nii majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) kui ka minister Taavi Aasa poole.
Transpordiameti peadirektor: merenduses suuri koondamisi ei tule
Pöördumises märgiti, et EMSA avaldas eelmisel aastal korduvalt muret meremeeskonnale jätkuvalt arusaamatu reorganiseerimise tõttu.
See puudutas merenduse riiklikku korraldamist ja sellega seoses ainukese merendusvaldkonna toimimise eest vastutanud veeteede ameti likvideerimist.
Minister Aas kinnitas toona ametiühingule, et kogu veeteede ameti ametnikkond jätkab uue ühendameti koosseisus eraldi veeteede teenistuse näol.
Ametiühingule teadaolevalt on aga praeguseks töölepingud lõpetatud 13 veeteede ameti töötajaga, kelle hulgas on mitu merendusvaldkonna võtmepädevusega juhtkonna liiget.
ERR-i andmetel lükkas transpordiamet omakorda tagasi ametiühingu süüdistused, nagu oleks esialgsetest lubadustest valdkonna parandamiseks taganetud.
Ameti peadirektor Kaido Padar ütles, et vastupidiselt toob struktuurimuudatus merendusele võimekust veelgi juurde, suuri koondamisi ei tule ning merendus on saanud lisainvesteeringuid, kirjutas ERR.
"Suuri koondamisi ei tule, kogu ameti peale räägime alla viiest inimesest, merenduses vaid ühe ametikoha kaotamisest ja sellel inimesel on ka võimalus sisekonkurssidel kandideerida. Teised merenduse inimesed tõstetakse ümber ning mõni on otsustanud ise oma teed minna," vastas Padar pöördumisele.
Transpordiameti juht tõdes samas, et uue ameti loomine võib olla töötajatele tõepoolest ebamugav, kuid rõhutas, et inimeste heaolule pööratakse tähelepanu.
Padar lisas, et rohkem kui 40 protsendil merendusega seotud inimestest tõsteti märtsis keskmiselt seitse protsenti palka.