Eesti värskeima animatsioonistuudio AAA Creative tuleval aastal ilmuv film uurib, mida kassid tegelikult tahavad. Tundub, et igal juhul mitte Instagramis omanike soovil kleidikesi kanda, seega puhkeb kassilossis anarhia. Miks tehti niisugune stuudio, kus tehakse niisugust filmi, räägib üks rajajatest Aurelia Aasa.
INTERVJUU ⟩ Kassid tahavad veini juua ja kaarte mängida
Mis stuudio on AAA Creative, miks ja kuidas te selle tegite?
Meie loomingulise stuudio peamine tegevus on animafilmide tootmine. Samas soovin stuudioga hoida pulssi kogu kultuuriväljal toimuval – see võib tähendada nii ürituste korraldamist kui ka filmide levitamist. Ma ei soovi end raamidega piirata. Pigem lähtun alati küsimusest, kas see miski, millega parasjagu tegelema hakkan, on minu silmis oluline, toob kultuuri uusi tuuli või tõstab esile olulist vana.
Stuudio sai alguse 2020. aasta lõpus, seega küllaltki probleemsel ajal. Üheks ajendiks oli kindlasti soov tuua Eesti (ja maailma) animafilmi maastikule värskeid teemasid ja hääli. Lühianimafilmi nähakse sageli kas kitsa kultuuriniši või lastele suunatud ajaviitena. Vaatamata sellele, et lühianimatsioon esineb edukalt festivalidel, jõuavad rikkaliku maailma tundlik huumor ja nüansid siiski vaid piiratud publikuni. Üks AAA soove on teha lühifilmimaastikul kõlavad hääled kuuldavaks. Teisalt soovin stuudio loominguga ise hoida kätt ajastu pulsil. AAA Creative toodab filme, mis lahkavad nüüdisaja fenomene ja probleeme läbi sõbraliku iroonia.
Kes on stuudio loojad ja töötajad, milline on selle struktuur?