Päevatoimetaja:
Marek Kuul

ÜHE TEOSE LUGU Kuidas maalida õnnelikku aega?

Copy
Adamson-Eric «Lilled Vabadusplatsi taustal» (triptühhon). 1936 (õli, lõuend).
Adamson-Eric «Lilled Vabadusplatsi taustal» (triptühhon). 1936 (õli, lõuend). Foto: Eesti Kunstimuuseum

Päike oma soojusega teeb juba rõõmu ja siin-seal on korrastavad kuldnokad pesakaste. Lumi sulab ja õhus on tunda kevadet. See annab hingele tuge. Tänagi saab korrata vana tarkust, et inimene näeb seda, mida teab. Iga teadmine annab võimaluse silmaringi avardada ja teha isiklik kultuurielamus põnevamaks, kasvõi tulevikus, kui saab taas minna näitustele.

Üks Eesti 20. sajandi mitmekülgsem kunstnik ja disainer Adamson-Eric (1902–1968) sündis Tartus. Noorena oli ta suur rännumees ning avatud ja aktiivne kunstnikuhing. Õpingute ajal elas ta Saksamaal ja pikemalt Prantsusmaal. Lääne-Euroopas oli tal erialaseid kokkupuuteid toonaste tuntud kunstnikega. Olulised olid õpingud Pariisi vabaakadeemiates, aga ka kunstimetropoli muuseumides ja näitustel kogetu.

Tähtis ateljee

Tagasi üles